۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۶۰۲۴۴۹
حجت الاسلام کوثری خبرداد؛

رقابت 500 طلبه در آزمون ورودی مؤسسه دارالإعلام

رقابت 500 طلبه در آزمون ورودی مؤسسه دارالإعلام
معاون آموزش مؤسسه دارالإعلام از برگزاری آزمون ورودی این مؤسسه با حضور 500 طلبه خبرداد و گفت: از این میزان نزدیک به 120 نفر برای مصاحبه علمی دعوت می شوند.

حجت الاسلام احمد کوثری معاون آموزش مؤسسه دارالإعلام لمدرسة اهل البیت(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌از برگزاری آزمون کتبی پذیرش این مرکز علمی در روز پنجشنبه 22 فروردین ماه خبرداد و گفت: این آزمون به صورت همزمان در دو شهر قم و شیراز برگزار می شود که محل برگزاری آزمون در قم مدرسه علمیه امام کاظم(ع) است.

وی افزود: برای دوره بلند مدت سه ساله حدود 400 نفر برای استان قم به صورت حضوری و اینترنتی ثبت نام کرده اند که معمولا همیشه تعدادی در جلسه آزمون غایب خواهند بود؛ برای مرکز شیراز نیز نزدیک به 100 نفر ثبت نام کرده اند.

حجت الاسلام کوثری در ارتباط با پذیرش مرکز تخصصی دارالإعلام شعبه اهواز نیز خاطرنشان کرد: برای شعبه اهواز نیز نزدیک به 140 نفر ثبت نام کرده اند ولی با توجه به مشکلات اخیر پیش آمده در استان خوزستان از جمله سیل و بسته شدن مسیرها به این دلیل، این آزمون در آینده برگزار و زمان برگزاری آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

وی بیان داشت: دوره سه ساله قم ویژه طلاب درس خارج و دوره شیراز ویژه طلاب پایه هفت به بالا است و پس از برگزاری آزمون کتبی به میزان سه برابر ظرفیت یعنی حدود 70 نفر در قم و بین 40 تا 50 نفر در شیراز به مصاحبه علمی دعوت می شوند، از این تعداد بین 20 تا 25 نفر در قم و حدود 20 نفر در شیراز برای تحصیل در دوره بلند مدت پذیرفته می شوند؛ ملاک قبولی در آزمون کتبی نیز پاسخ صحیح به بیش از نیمی از سؤالات است.

معاون آموزش مؤسسه دارالإعلام در توضیح دوره بلند مدت سه ساله نیز یادآور شد: این دوره شش ترم دارد که دانشپژوهان پذیرفته شده در ترم نخست جریان شناسی سلفیت را آموزش می بینند، ترم دوم مبانی و روش دین شناسی سلفیت را یادمی گیرند و در ترم سوم دیدگاه های خاص سلفیان را به بحث و بررسی می گذارند.

وی اضافه کرد: ترم چهارم عقاید و آموزه های خاص شیعه آموزش داده می شود، ترم پنجم اختصاص به آموزش و تحقیق روی مبانی فقهی مورد اختلاف بین شیعه و غیر شیعه دارد و در نهایت ترم ششم بررسی مهمترین مسائل مطرح در حوزه سلفیت و شیعه مورد بحث و نقد قرار می گیرد.

حجت الاسلام کوثری با بیان این که کلاس های این مرکز به صورت کاملا کارگاهی و پژوهش محور برگزار می شود، گفت: با دوستان حاضر در این مرکز مدرک اختصاصی شناخت و نقد سلفیه اعطا می شود و ربطی به مدرک سطح سه و چهار حوزه ندارد؛ البته مؤسسه دارالإعلام برای دانش‌پژوهان شعبه اهواز و شیراز دوره سطح سه و برای دانش پژوهان قم دوره سطح چهار حوزه به صورت مجزا برگزار می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این مرکز با حمایت مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله مکارم شیرازی در سال 1389،  با هدف شناخت، نقد افکار انحرافی وهابیت و جریان‌های سلفی، دفاع و ترویج عقاید حقه تشیع و تربیت نیروهای متخصص و متعهد در جهت مقابله با آنان به همت و تلاش عدّه‌ای از صاحب‌نظران برجسته و اساتید و محققین، در عرصه آموزش، پژوهش و نشر، فعالیت جدی خود را تحت مدیریت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج شیخ مهدی مکارم آغاز کرده است./1330/ج

ارسال نظرات