۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۶۰۲۴۷۸
مدیر حوزه علمیه خوزستان مطرح کرد؛

اعلام آمادگی حوزه‌های علمیه برای کمک رسانی به سیل زدگان خوزستانی

اعلام آمادگی حوزه‌های علمیه برای کمک رسانی به سیل زدگان خوزستانی
مدیر حوزه علمیه خوزستان گفت: سیاست ما با توجه به کثرت جهادی عدم استفاده از طلاب حوزه‌های سایر استان‌ها است، اما بیشتر خواهان کمک‌های مردمی شان هستیم.
حجت الاسلام مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه حوزه علمیه استان همزمان با بروز سیل وارد میدان شده است، افزود: با ابلاغ به مدیران مدارس مبنی بر ضرورت خدمت رسانی به سیل زدگان، خواستار تشکیل گروه‌های جهادی تبلیغی و عملیاتی شدیم که در این باره در کمپ‌ها و مساجد و اردوگاه‌ها شاهد حضور چنین گروه‌هایی هستیم.

مدیر حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه حضور طلاب در میان مردم سبب انسجام بهتر و حضور جوانان شد، گفت: طلاب در کمپ‌های دایر شده به عنوان گروه‌های جهادی و تبلیغی مشغول فعالیت هستند و تلاش می‌کنند تا اقامه نماز‌های جماعت، اجرای برنامه‌های مذهبی و مسابقات، نشاط و شادی را برقرار کنند تا اندوه و بیماری روحی و روانی بر خانواده‌های سیل زده حکمفرما نشود.

این مقام مسؤول ادامه داد: تلاش شده تا برنامه‌های شادی آفرین در اردوگاه‌ها برپا شود تا جلوی آسیب‌های اجتماعی پیش رو گرفته شود ضمن اینکه در اهواز با هدایت آیت الله موسوی جزایری ستاد کمک رسانی به سیل زدگان در بخش‌های مختلف و کنار سایر دستگاه‌های دولتی مشغول خدمت رسانی است.

حجت الاسلام بهرام پور افزود: بر خودمان فرض کردیم که فعالیت دستگاه‌های دولتی را تکمیل و کمبود‌ها برطرف شوند و در عین حال با آن‌ها بسیار هماهنگ بوده و از خدمات یکدیگر بهره می‌بریم.

وی با اعلام آمادگی بسیاری از حوزه‌های کشور جهت اعزام گروه‌های جهادی به مناطق سیل زده استان تصریح کرد: در حال حاضر سیاست ما با توجه به کثرت جهادی عدم استفاده از طلاب حوزه‌های سایر استان‌ها است و بیشتر خواهان کمک‌های مردمی شان هستیم.

مدیر حوزه علمیه خوزستان اظهار داشت: حوزه‌های استان‌های معین و غیرمعین یاری رسان مردم خوزستان در جمع آوری کمک‌های مردمی باشند و مردم حمایت شان را از سیل زده‌های خوزستانی قطع نکنند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه طولانی شدن بحران استان نباید سبب دلسردی هم وطنان در ارائه خدمات به سیل زده‌ها باشد، گفت: سیل گرچه آسیب‌هایی زد، اما سبب ایجاد همدلی و ایثار در کشور شد و قطعا درس بزرگ انسانیت و نوع دوستی برای همه جهانیان  است./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات