۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۶۰۲۴۹۴
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه:

قاری قرآن کریم در سرای آخرت امنیت خواهد داشت

قاری قرآن کریم در سرای آخرت امنیت خواهد داشت
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با بیان اینکه امنیت سرای آخرت اجر قاری قرآن کریم خواهد بود، گفت: بهترین عطایا در روز قیامت به قاری قرآن کریم داده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز در مراسم افتتاحیه سی و ششمین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که در مصلی تهران با حضور مهمانان ایرانی و خارجی برگزار شد، گفت: سی و ششمین مسابقات بین المللی قرآن کریم در پنج بخش برگزار می شود.

وی افزود: نتایج 5 بخش دانش آموزی، بزرگسالان، بانوان، روشندلان و طلاب امروز در سی و ششمین مسابقات بین المللی قرآن کریم مشخص خواهد شد و اختتامیه این مراسم در محضر رهبر معظم انقلاب برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با بیان حدیثی از امام صادق(ع)، اظهار داشت: حضرت می فرمایند: قرآن با گوشت و خون قاری عجین می شود؛ همچنین و براساس روایات خداوند قاری قرآن را با انبیاء و اولیای الهی محشور می کند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه خداوند در روز قیامت مدافع قاری قرآن خواهد بود، عنوان کرد: بهترین عطایا در روز قیامت به قاری قرآن کریم داده می شود و تاج سروری را بر سر او قرار می دهند.

وی ادامه داد: خداوند در روز قیامت امنیت سرای آخرت و بهشت را به قاری قرآن عطا می کند؛ بر اساس روایات به قاری قرآن در روز قیامت امر می شود که یک آیه از قرآن کریم را تلاوت کن و بالا برو.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآنی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در طول این چهار دهه ما شاهد برگزاری جلسات قرآنی در محافل دانشگاهی، حوزوی و دیارهای مختلف بودیم./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات