۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۶۰۲۴۹۷

سیل آرام آرام به سوی اهواز می آید

سیل آرام آرام به سوی اهواز می آید
خطر بروز سیل لحظه به لحظه اهوازی‌ها را نگران می‌کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از صبح امروز آب بصورت آرام آرام به سوی اهواز حرکت می‌کند؛ از همین رو استاندار خوزستان دستور تخلیه پنج منطقه در اهواز را صادر کرد و گفت: ساکنان منطقه کیانشهر نیز در حالت آماده باش قرار گیرند.
 
استاندار خوزستان اظهار داشت: مناطق عین دو، گلدشت، سیاحی، سادات، و سلیم آباد اهواز باید به صورت فوری تخلیه شوند و در عین حال مدارس و دانشگاه‌های اهواز، باوی، کارون، حمیدیه، دشت آزادگان، هویزه، شوش و شعیبیه شوشتر تا روز دوشنبه ۲۶ فروردین تعطیل هستند.
                                    پ/آرام آرام به سوی اهواز می آید
از سوی دیگر محمد عتاب اهوازی، شهردار منطقه ۶ اهواز گفت: تلاقی آب رودخانه کرخه و کارون به کانال‌های پشت محلات عین دو تا گل‌بهار وارد شده و به دلیل دبی بالا که بیش از ظرفیت کانال‌ها است برای مناطق مناطق عین دو، گلدشت، سیاحی، سادات، و سلیم آباد اهواز احساس خطر شد و دستور تخلیه صادر گردید.

اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، در حاشیه بازدید از کانال سلمان، عنوان داشت: باتوجه به انحراف آب به سمت اهواز، مناطق عین ۲، گلدشت، سادات، سلیم‌آباد و سیاحی اهواز باید تخلیه شوند و ساکنان مناطق ملاشیه و کیانشهر در حالت آماده‌باش باشند.
                                  پ/آرام آرام به سوی اهواز می آید
همچنین هواپیمای C۱۳۰ دولت پاکستان حامل کمک‌های مردم و دولت این کشور ظهر امروز وارد فرودگاه بین‌المللی اهواز شد.

این هواپیما حامل ۱۵ تن کمک‌های مردمی که شامل تعدادی چادر، مواد خوراکی و بیشتر اقلام در حوزه بهداشتی و پزشکی است.

در حماسه‌ای دیگر محموله ۱۰۰ تنی کمک‌های مردمی ملت شریف عراق و نیرو‌های مردمی الحشد الشعبی راهی مناطق سیل‌زده استان خوزستان شد.

براساس مشاهدات میدانی خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آب هم اکنون از کانال سلمان در سمت ورودی اهواز به اندیمشک سرریز شده و پل را به شکل کامل در برگرفته است.

ماشین‌های سپاه و پاسداران و شرکت نفت با حضور فعال شان در حال خاکریزی هستند تا از پیشروی آب به ورودی شهر اهواز جلوگیری کنند.
 
از سوی دیگر ملاشیه (پادگان ۴۱ ثارالله)، در گلدشت (حسینیه ام البنین)، فاصله بین میدان شهید بندر (چهار شیر) و سه راهی تپه (پادگان شهید مسعودیان)، خیابان کمپلو جنوبی (سالن‌های ورزشی ناصر خسرو)، کمپلو- خیابان امیر کبیر شمالی (سالن‌های ورزشی خانه والیبال)، امانیه (سالن چند منظوره جهان پهلوان تختی)، زیباشهر (سالن شهید علی هاشمی)، چهار راه آبادان (سالن ورزشی مجموعه قدس) به عنوان محل اسکان برای سیل زدگان از سوی جمعیت هلال احمر در شهرستان اهواز اعلام شد./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات