۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۶۰۲۵۰۱
از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی؛

ویژه برنامه چهلمین سالگرد شهادت استاد مطهری برگزار می شود

ویژه برنامه چهلمین سالگرد شهادت استاد مطهری برگزار می شود
خراسانی از آغاز ویژه برنامه های چهلمین سال شهادت استاد مطهری از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی خبرداد و گفت: این برنامه ها تا 12 اردیبهشت ماه در قم، مشهد و شیراز ادامه دارد.

محمدباقر خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری اولین ویژه برنامه مجمع عالی حکمت اسلامی به مناسبت چهلمین سالروز شهادت فیلسوف متفکر علامه شهید مرتضی مطهری(ره) خبرداد و گفت: این شهید بزرگوار یکی از برجسته ترین اساتید علم فلسفه و از شاگردان برجسته علامه طباطبایی(ره) هستند که آثار گرانسنگی را نیز از خود برجای گذاشته اند.

دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی افزود: اولین ویژه برنامه روز سه شنبه 20 فروردین ماه برگزار و بقیه برنامه ها از روز شنبه 24 فروردین تا روز شهادت ایشان یعنی 12 اردیبهشت ماه ادامه دارد و به طور کلی 13 موضوع از گروه های مختلف مجمع آماده شده و اساتید نیز مشخص هستند.

ویژه برنامه چهلمین سالروز شهادت استاد مطهری برگزار می شود

وی بیان داشت: قضا و قدر از دیدگاه شهید مطهری(ره)، ابزار شناخت از دیدگاه شهید مطهری(ره)، فلسفه اخلاق از منظر شهید مطهری(ره)، چیستی انسان از منظر شهید مطهری(ره)، مبانی زیبایی شناسی هنر و ادبیات از منظر شهید مطهری(ره)، نقد و بررسی دیدگاه شهید مطهری(ره) درباره وحدت شخصیه وجود، امنیت در تمدن سازینوین اسلامی بر اساس نظریه استاد مطهری از جمله عناوین برخی از نشست های این دوره است.

خراسانی «رهیافتی بر نحوه تحلیل مسائل اجتماعی از دیدگاه شهید مطهری(ره)» را عنوان دیگر نشست این ایام عنوان و خاطرنشان ساخت: کثرت گرایی دینی از دیدگاه شهید مطهری(ره)، شهید مطهری(ره) و مخالفان فلسفه، نسبت عقل و دین از دیدگاه شهید مطهری(ره) و کارآمدی از منظر استاد مطهری عنوان دیگر نشست هایی است که در این ایام برگزار می شود.

وی با اشاره به برخی از کارشناسان این نشست ها یادآور شد: در این ایام از محضر اساتید برجسته ای از جمله حجج اسلام حسین شهسواری، جمال سروش، احمدحسین شریفی، علی امینی نژاد، نجف لک زایی، عزالدین رضانژاد، محمد کریمی، زهیر انصاریان و محمد علی سوادی از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه استفاده خواهیم کرد.

دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی ادامه داد: این نشست ها از سوی گروه های کلام، معرفت شناسی، فلسفه دین، فلسفه هنر، عرفان، فلسفه سیاسی، فلسفه علوم انسانی، فلسفه محض، فلسفه دین و حکمت عملی برگزار خواهد شد؛ همچنین در این ایام شعب مشهد و شیراز مجمع عالی حکمت اسلامی نیز برنامه های متنوعی برگزار خواهند کرد.

وی ابراز داشت: امسال برای اولین بار در روز شهادت استاد شهید مطهری(ره) یعنی پنجشنبه 12 اردیبهشت ماه قصد داریم همایش و نشست علمی بزرگی با همکاری بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری(ره) در دانشگاه علوم اسلامی رضوی به همت شعبه مشهد مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار کنیم که در فضایی بزرگتر و با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه باشد.

خراسانی با اشاره به جزئیات این نشست بزرگ در روز شهادت استاد مطهری ابراز داشت: عنوان این نشست «بررسی مسأله خاتمیت از منظر مرحوم شهید مطهری(ره) و برخی از اندیشمندان معاصر» است که با حضور حجت الاسلام مصطفی اسفندیاری عضو هیأت علمی گروه فلسفه و کلام دانشگاه علوم اسلامی رضوی و آقایان محمداسحاق عارفی دانشیار و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی و عباس جوارشکیان عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به چاپ مجموعه مباحث ارائه شده در این نشست ها یادآور شد: با توجه به این که مباحث قابل توجه و مهمی در این ایام بیان می شود سعی داریم مجموعه مباحث را در قالب کتابی آماده کرده و تا پایان سال به جامعه علمی حوزه و دانشگاه عرضه کنیم./1330/ج

ارسال نظرات