۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۶۰۲۵۱۸
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:

انجام گناه بی ادبی به محضر خداوند است

انجام گناه بی ادبی به محضر خداوند است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه گناه بی ادبی به محضر خداوند است، گفت: انسانی با ادب است که اعمال او مطابق با موازین شرعی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مومنی استاد حوزه علمیه به مناسبت سالروز ولادت باسعادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) در مسجد امیر گفت: انسان باید نسبت به جایگاه اهل بیت(ع) معرفت داشته باشد.

وی افزود: اطاعت و محبت به اهل بیت(ع) از لوازم معرفت داشتن به خاندان عصمت و طهارت است، انسانی که نسبت به آن بزرگواران معرفت دارد می تواند از فرامین ائمه اطهار(ع) اطاعت کند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه انسان باید نسبت به اهل بیت(ع) محبت داشته باشد، ابراز کرد: اگر محبت در قلب انسان نفوذ کند و انسان نسبت به این محبت سماجت نشان دهد ولایت در قلب او جای می گیرد و در برابر فرامین اهل بیت(ع) تسلیم می شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان ولایتمدار توجه ویژه به تبری و تولی دارد، گفت: انسانی که نسبت به اهل بیت(ع) معرفت دارد با دشمنان آن بزرگان دشمن و با دوستانشان دوست است، همچنین یقین دارد که که اطاعت از اهل بیت(ع) واجب است.

وی با بیان اینکه انسان ولایتمدار می داند که ائمه اطهار(ع) حیات و ممات ندارند و در همه زمان ها حی هستند، گفت: معرفت حضرت عباس(ع) به قدری بالا بود که ایشان را به ادب می توان شناخت.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه انسان با معرفت سراسر ادب است، گفت: انسان اگر بخواهد به جایگاهی دست یابد باید نسبت به والدین ادب داشته باشد. ادب میراثی ماندگار و جاودان است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان اگر خود را به ادب مزین نکند به رذائلی همچون دروغ، تکبر، حسد و غیره مبتلا می شود. انسان مودب همیشه پیروز است؛ بنابراین ادب گوهری بس گرانبها و ارزشمند است که باید آن را کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه مردم دوستار انسان مودب هستند، گفت: چیزی که در نهاد انسان ملکه شده باشد به طور قطع در اعمال او آشکار می شود از این رو اگر ادب در وجود انسان ملکه شده باشد افعال صادره از او سراسر براساس آداب است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی ادامه داد: انسانی که ادب ندارد در عقل او باید شک کرد چرا که ریشه ادب عقل است. بالاترین ادب آن است که انسان پای خود را از گلیم خود درازتر نکند بنابراین گناهکار انسانی بی ادبی است چرا که ادب را ابتدا باید در پیشگاه خداوند رعایت کرد.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: بهترین نصب برای انسان ادب است و عملی مودبانه است که براساس موازین شرعی صورت بپیذیرد بنابراین هر عملی که از چهارچوب شریعیت خارج شود آن عمل براساس ادب نیست./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات