۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۶۰۲۵۲۱
آیت الله علم الهدی:

مؤمنان از سختی نبرد با دشمنان خدا نمی هراسند

مؤمنان از سختی نبرد با دشمنان خدا نمی هراسند
امام جمعه مشهد گفت: افرادی که در خط بندگی خدا قرار دارند با دشمنان او مقابله و مجاهده می کنند، از سختی نبرد با دشمنان او نمی هراسند و از رنج های آن لذت می برند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی شامگاه چهارشنبه در جلسه تفسیر قرآن کریم با بیان آیه «وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَقُولُ آمَنَّا بِاللَّهِ فَإِذَا أُوذِيَ فِي اللَّهِ جَعَلَ فِتْنَةَ النَّاسِ كَعَذَابِ اللَّهِ وَلَئِنْ جَاءَ نَصْرٌ مِنْ رَبِّكَ لَيَقُولُنَّ إِنَّا كُنَّا مَعَكُمْ ۚ أَوَلَيْسَ اللَّهُ بِأَعْلَمَ بِمَا فِي صُدُورِ الْعَالَمِينَ» گفت: خداوند در این آیه یکی از محورهای نفاق را معرفی می کند. عبارت «من یقولَ» به جای «من یومن» در این آیه، اشاره به صرف به زبان آوردن ایمان به خدا و نداشتن باور قلبی به او در هنگام مشکلات دینداری دارد. این نکته یکی از نشانه های نفاق است، چرا که منافق باور دلی و قلبی به آنچه که بر زبان جاری می سازد ندارد.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه ایمان فراتر از صرف دانستن وجود خدا و معاد است، افزود: دو عبارت «ایاک نعبد و ایاک نستعین» و «اشهد ان لا اله الا الله» در نماز از بزرگترین دروغ هایی است که بر زبان جاری می سازیم! ترس و امید ما نسبت به دیگران در طول شبانه روز بیشتر از ترس و امید ما نسبت به خداوند است.

وی ثبات قدم در راه دینداری را نیازمند داشتن باور قلبی به خدا دانست و خاطر نشان کرد: افرادی که در خط بندگی خدا قرار دارند با دشمنان او مقابله و مجاهده می کنند. نه اینکه رنج های مجاهده در راه خدا را عذاب او بر شمارند و بگویند که خدا ما را بیجاره کرد. بندگان مومن خدا از سختی نبرد با دشمنان او نمی هراسند و از رنج های آن لذت می برند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه مومنان واقعی در هنگام جهاد درد را به خاطر عشق به خدا حس نمی کنند، تصریح کرد: منافقین در هنگام مواجهه با سختی ها به سرعت عقب می کشند و یا اگر موفق به این کار نشوند شروع به ناله کردن می کنند. اما همین افراد هنگامی که اوضاع برگردد و مومنان پیروز شوند، می گویند که ما هم با مومنان بودیم و خود را دخیل در پیروزی می کنند!

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به ضرورت ایستادگی بر لوازم و ضروریات حب اهل بیت(ع) افزود: اگر به این خاندان وابستگی باورمندانه پیدا کردیم باید بر لوازم آن هم که سختی ها و رنج هاست ایستادگی کنیم. نمی توان ادعا کرد که محب اهل بیت(ع) هستیم اما اگر جبهه ای بر ضد آنان شکل گرفت خود را به بی تفاوتی بزنیم و زندگی شخصی خود را پی بگیریم.

وی خاطر نشان کرد: دینداری بدون اذیت شدن و رنج کشیدن، دینداری باورمندانه نیست. باید دانست که کفار همواره مومنان را در هر موضوعی که بتوانند آزار می دهند. قرآن در رابطه با مردمی که در مواجه با کفار از رنج شانه خالی می کنند می فرماید: «وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَعْبُدُ اللَّهَ عَلَى حَرْفٍ ۖ فَإِنْ أَصَابَهُ خَيْرٌ اطْمَأَنَّ بِهِ ۖ وَإِنْ أَصَابَتْهُ فِتْنَةٌ انْقَلَبَ عَلَى وَجْهِهِ خَسِرَ الدُّنْيَا وَالْآخِرَةَ ۚ ذَلِكَ هُوَ الْخُسْرَانُ الْمُبِينُ».

آیت الله علم الهدی با بیان تفسیر علی ابن ابراهیم بر عبارت «وَلَئِنْ جَاءَ نَصْرٌ مِنْ رَبِّك» تصریح کرد: طبق گفته وی منظور نصر و پیروزی که در این عبارت از آیه به آن اشاره شده است، ظهور حضرت قائم(عج) است. با توجه به این آیه بسیاری از افرادی که در زمان حال حاضر مشکلات را ناشی از عذاب خداوند می دانند و از او شکایت دارند، در زمان ظهور حضرت ادعا می کنند که ما با مومنان و شما بودیم!

امام جمعه مشهد با اشاره به برنتافتن سلطه آمریکا توسط مومنان باورمند افزود: مومنان سلطه و نظم آمریکا بر جهان را بر نمی تابند و کدخدایی او را نمی پذیرند. آنان فرمانروایی جهان را تنها متعلق به حضرت قائم(عج) می دانند.

وی خاطر نشان کرد: تحلیلگران سیاسی کاخ سفید معتقدند که اگر آمریکا تا سال ۲۰۲۵ بر چهار قدرت اقتصادی دنیا سلطه پیدا نکند از هم خواهد پاشید. عدم وقوع این امر برای آمریکا نیز از طریق سلطه بر خاورمیانه و ایران ممکن خواهد بود. تحلیلگران گفته اند که اگر انقلاب ایران تا سال ۲۰۲۰ براندازی نشود، سقوط و فروپاشی آمریکا قطعی خواهد بود.

آیت الله علم الهدی در پایان گفت: ان شاء الله با پایمردی و تلاش مومنان آمریکا و استکبار جهانی به مقصود خود نخواهد رسید./861/پ202/ب1

ارسال نظرات