۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۰۲۵۲۶
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

تروریست خواندن سپاه حربه شیطان بزرگ برای نابودی مظلومان عالم است

تروریست خواندن سپاه حربه شیطان بزرگ برای نابودی مظلومان عالم است
استاد حوزه علمیه تروریست خواندن سپاه را حربه شیطان بزرگ برای نابودی مظلومان عالم ذکر کرد و بن سلمان را جوانی نفهم و نوکر آمریکا دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه شب گذشته در مراسمی که به مناسبت میلاد با سعادت امام سجاد(ع) در حسینیه هدایت برگزار شد، گفت: حالات و حرکات درون و روش رفتار و کردار ظاهری انسان نتیجه و محصول گرایش او به یک واقعیت است.

وی افزود: اگر این واقعیت حق و مثبت باشد حالات درون و حرکات ظاهر انسان در حد ظرفیت و معرفت خویش مثبت اما در مقابل اگر این واقعیت باطل و منفی باشد حرکات ظاهری و حالات باطنی انسان منفی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به کلام الهی، ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید: به مردم بگو همه حرکات و حالات ظاهری آنان محصول همان حالات و گرایشات درونی است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه گرایش برخی افراد بر مبنای هوای نفس استوار است، عنوان کرد: برخی از افراد بدون اینکه به خیر و شر خواسته های نفسانی توجه داشته باشند آن خواسته ها را بدون اینکه درباره آنان ارزیابی داشته باشند عملی می کنند و بر اساس همان خواسته ها نیز زندگی می کنند.

وی با اشاره به داستان حضرت یوسف(ع) گفت: قضاوت ظریف ترین بحث قرآن کریم و روایات است، چه می شود یک قاضی به نفع یک زن بدکار و گناهکار رای می دهد و به ضرر انسان پاکدامن که جزء مخلصین به شمار می رود حکم زندان صادر می کند، در روایت است اگر قاضی ظالمانه حکم صادر کند جای او در دوزخ است.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: حضرت یوسف(ع) براساس باور قلبی که داشت توانست از خواسته نامشروع زلیخا به خداوند پناه ببرد و به گناه آلوده نشود. گرایش زلیخا به خواستن بود ولی گرایش حضرت یوسف(ع) ارزیابی آن خواسته براساس رضایت خداوند بود بر این اساس از خواسته زلیخا سر باز زد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گرایش دیگر را گرایش به شیطان بیان کرد و گفت: مصداق آشکار و ظاهری این کلام همین گرایش این جوان نفهم، بی عقل، پست، بی رحم و خوک صفت یعنی بن سلمان به ترامپ است او برای آن که صندلی خود را حفظ کند براساس خواسته شیطان بزرگ یمن را بمباران می کند و زن و کودک بی گناه را به قتل می رساند.

وی ادامه داد: امروز ترامپ براساس حقیقت باطنی خود سپاه پاسداران را که حافظ و یاری دهنده‌ مظلومان به شمار می رود جزء تروریست اعلان می کند تا در هر کجا توانست این عزیزان را قطعه قطعه کرده و به قتل برساند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه هر انسانی به باطن خود آگاه است، ابراز کرد: انسان باید باطن خود را ارزیابی کند و گرایش خود را در جهت مثبت قرار دهد چرا که گرایش مثبت بهترین ثمرات و نتایج را نصیب انسان می کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان خاطرنشان کرد: انسان از گرایش ثابت شده درونی خود نمی تواند دست بردارد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات