۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۶۰۲۵۲۷
استاد حوزه علمیه:

نیروهای بسیجی و حوزوی اعزام شده به مناطق سیل زده مهاجران الی الله هستند

نیروهای بسیجی و حوزوی اعزام شده به مناطق سیل زده مهاجران الی الله هستند
استاد حوزه علمیه گفت: نیروهای مردمی اعم از سپاهی و حوزوی که برای کمک رسانی به سیل زدگان از دیار خود هجرت می کنند مهاجران الی الله هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صفدری استاد حوزه علیمه، شب گذشته به مناسبت شب میلاد با سعادت امام سجاد(ع) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امام سجاد(ع) سال 36 قمری متولد و پس از درک واقعه عاشورا در اوج جوانی به امامت رسیدند.

وی افزود: امام سجاد(ع) قریب به 35 سال، امامت امت را بر عهده داشتند، در طول تاریخ شیعه این دوران جزء سخترین دوران‌ها به شمار می رود چرا که شیعه در این دوران در سختی و خفقان قرار داشت.

حجت الاسلام صفدری با بیان اینکه بعد از واقعه عاشورا خلفای اموی درصدد نابود ساختن مکتب تشیع بودند، ابراز کرد: شیعیان در دوره امامت امام سجاد(ع) در خفقان مطلق به سر می بردند و کسی جرأت اظهار محبت به خاندان عصمت و طهارت را نداشت.

استاد حوزه علمیه درخصوص اقدامات فرهنگی امام سجاد(ع) بیان داشت: امام سجاد(ع) با اقدامات فرهنگی که انجام دادند هزاران شاگرد تربیت کردند و می توان گفت هسته و پایه مرکزی دانشگاه علمی، معنوی و معرفتی امام صادق(ع) و امام باقر(ع) را امام سجاد(ع) بنا نهادند.

وی با بیان اینکه انسان در کنار عبادت باید به بصیرت و فهم دینی نیز دست یابد، عنوان کرد: امام سجاد(ع) در بصیرت افزایی و تقویت فهم دینی مردم بسیار تلاش کردند و دستاوردهای ایشان با توجه به شرایط آن دوران بسیار قابل توجه است.

حجت الاسلام صفدری با اشاره به اینکه انسان به واسطه توبه می تواند به خداوند نردیک شود، گفت: انسان باید با توبه اشتباهات خود را پاک کند، توبه از گناه سن و سال نمی شناسد و شعبان ماه توبه و توجه به معنویات است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: عبادتی که با گناه همراه باشد در وجود انسان اثر نمی گذارد و این عبادت نمی تواند انسان را به خداوند نزدیک کند. انسان با انجام گناه نمی تواند حلاوت و شیرینی عبادت را بچشد؛ شعبان بهترین زمان برای توبه و تطهیر درون برای درک نورانیت ماه رمضان است.

وی با اشاره به اینکه نخستین تجلی عبودیت و بندگی خداوند در حمد زبانی معنا می شود، بیان کرد: انسان باید زبان خود را تربیت کند و اعمال خود را در راستای کسب رضایت الهی انجام دهد، برای مثال مدافعان حرم و کسانی که امروز در راه رضای الهی برای کمک به سیل زدگان از دیار خود هجرت می کنند در زمره مهاجران الی الله قرار می گیرند که به صورت عملی خداوند را عبادت می کنند.

حجت الاسلام صفدری با بیان اینکه انسان مومن حدود الهی را در زندگی خود رعایت می کند، گفت: دلیل سکوت امامان معصوم در برابر غصب جایگاه خلافت این بود که آن بزرگوران یاری نداشتند که بتوانند از حق خود دفاع کنند به همین دلیل امام سجاد(ع) به جای قیام اقدام به فعالیت های فرهنگی کردند تا از این طریق مکتب تشیع را حفظ و صیانت کنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات