۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۶۰۲۵۴۴
رییس شورای اداری تجمع علمای مسلمان لبنان:

گزینه نظامی تنها راه آزادی جولان و فلسطین است

گزینه نظامی تنها راه آزادی جولان و فلسطین است
رییس شورای اداری تجمع علمای مسلمان لبنان خواستار مبارزه مسلحانه با رژیم صهیونیستی شد و اظهار داشت که تنها گزینه آزادی جولان و فلسطین گزینه نظامی است.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ «حسان عبدالله» رییس شورای اداری تجمع علمای مسلمان لبنان، بلندی های جولان را متعلق به سوریه دانست و تصریح کرد: تصمیم ترامپ در رابطه با به رسمیت شناختن حق حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان هیچ ارزشی ندارد و این اقدامات در راستای افزایش فشار بر سوریه و تجزیه این کشور صورت گرفت.

وی افزود: تنها راه آزادی جولان از اشغال رژیم صهیونیستی مبارزه مسلحانه است زیرا این دشمن جز زبان زور چیز دیگری نمی فهمد. آمریکا با این گونه اقدامات درپی توجیه حضور خود در سوریه و حمایت از جدای طلبان کرد در این کشور است.

رییس شورای اداری علمای مسلمان لبنان از دولت این کشور جهت مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی دعوت کرد و اظهار داشت: هنوز برخی از اراضی لبنان در اشغال رژیم صهیونیستی قرار دارد که دولت با حمایت مردم و ارتش برای بازپس‎گیری آن باید تلاش کند.

وی ادامه داد: ترامپ برای توجیه اقدام خود در رابطه با جولان، گفته بود که این اراضی سالیان بسیاری در اختیار رژیم صهیونیستی بوده است، این نوع استدلال ها به قوانین جنگل شبیه است و اگر صحیح باشد، همه دولت ها به اشغال اراضی کشورهای دیگر می پردازند. اشغال طولانی مدت موجب تملیک اراضی نمی شود و هیچ کدام از قوانین الهی و زمینی، چنین قانونی را به رسمیت نمی شناسند.

حجت الاسلام شیخ حسان عبدالله توطئه بعدی رژیم صهیونیستی را اشغال کامل کرانه باختری دانست و گفت: برای مقابله با این اقدامات اسرائیل باید به گزینه مقاومت تمسک جوییم و لازمه چنین اقدامی نیز اتحاد گردان های مختلف فلسطینی است.

وی در پایان به دخالت ایالات متحده آمریکا در مسائل داخلی ونزوئلا اشاره کرد و گفت: تلاش آمریکا برای سرنگونی دولت قانونی ونزوئلا و شخص نیکلاس مادورو در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی صورت می گیرد. مادورو همواره از حکومت، مردم منطقه به ویژه قضیه فلسطین حمایت کرده که این مساله خشم رژیم صهیونیستی و در نتیجه آمریکا را درپی داشته است.

ارسال نظرات