۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۶۰۲۵۴۷
معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان خبر داد؛

بیش از ۳۰۰۰ طلبه در حال خدمت رسانی به سیل زدگان

بیش از ۳۰۰۰ طلبه در حال خدمت رسانی به سیل زدگان
حجت الاسلام بزرگیان با بیان اینکه همه مدارس علمیه خوزستان محل خدمت رسانی به سیل زدگان شده است، گفت: امروز بیش از ۳۰۰۰ طلبه در حال خدمت رسانی هستند.

حجت الاسلام محمد بزرگیان معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به وضعیت سیل در خوزستان اشاره کرد و گفت: این روزها همه مدارس علمیه خوزستان محل خدمت رسانی به سیل زدگان شده است.

وی افزود: مدارس علمیه اهواز و طلاب و اساتید و روحانیون از روز اول سیل درگیر کمک رسانی  و خدمت به سیل زدگان هستند و این امر تا به امروز ادامه دارد.

حجت الاسلام بزرگیان به خدمات مدارس علمیه اشاره کرد و گفت: امروز همه حوزه های علمیه خوزستان باز هستند ولی نه برای تحصیل و درس و بحث بلکه برای خدمت رسانی به مردم سیل زده و مدارس علمیه خوزستان تبدیل به اسکان و ستادهای مردمی جهت کمک رسانی به سیل زدگان شده اند.

بیش از ۳۰۰۰ طلبه در حال خدمت رسانی به سیل زدگان

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان اظهار داشت: مدیران و اساتید و طلبه ها از همه استان چه از مناطقی که درگیر سیل هستند و چه مناطقی که درگیر نیستند مانند بهبهان، اندیکا، با تمام قوا پای کار آمدند و مشغول خدمت رسانی به سیل زدگان هستند.

وی به یک نمونه از خدمت رسانی طلاب و روحانیون اشاره کرد و گفت: هر جا نیاز به کمک رسانی بوده طلاب آماده خدمت هستند؛ چند روز گذشته طلاب به صورت شبانه روزی در شهرستان حمیدیه از هر دو طرف رودخانه کرخه را سیل بند کار کردند که این عمل آنها بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت و از طلاب و روحانیون حاضر تشکر فراوان کردند.

حجت الاسلام بزرگیان خاطر نشان کرد: طلاب و روحانیون سراسر کشور برای اعزام به خوزستان جهت کمک رسانی به سیل زدگان اعلام آمادگی کرده اند و در این چند روز اخیر چندین اتوبوس از طلاب وارد خوزستان شده اند.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان خاطر نشان کرد: امروز بیش از 3000 طلبه و روحانی در حال خدمت رسانی به مردم سیل زده خوزستان هستند که این آمار با ورود طلاب سراسر کشور به اهواز افزایش  خواهد یافت.

بیش از ۳۰۰۰ طلبه در حال خدمت رسانی به سیل زدگان

وی ابراز داشت: حوزه های علمیه خواهران هم در این ایام در حال کمک رسانی به سیل زدگان هستند که مهمترین آنها می توان به جمع آوری کمک های مردمی، حضور در کمپ های اسکان برای مشاوره به زنان و برگزاری جلسات فرهنگی واخلاقی، تهیه بسته های فرهنگی و... اشاره کرد.

حجت الاسلام بزرگیان در پایان گفت: کمک های ضروری سیل زدگان چادر، پتو، مواد شوینده، کنسرو، آب معدنی، غذا و دارو است که چشم به راه این کمک ها از سوی هموطنان عزیز در سراسر کشور هستند./1325/

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات