۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۶۰۲۵۴۸
رییس‌جمهور ونزوئلا:

پنس خودش را مضحکه کرده است

پنس خودش را مضحکه کرده است
رییس‌جمهور ونزوئلا در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه معاون رییس‌جمهور آمریکا علیه کاراکاس گفت که او خودش را مضحکه کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، اظهارات تند و مداخله‌جویانه نفر دوم دولت آمریکا علیه دولت ونزوئلا در نشست چهارشنبه شب شورای امنیت سازمان ملل، واکنش رییس‌جمهور این کشور آمریکای لاتین را در پی داشته است.

«مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در سخنرانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل از این نهاد بین‌المللی خواست «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده  رابه عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت بشناسد.

 پنس ضمن تکرار تهدید نظامی ونزوئلا و تاکید بر اینکه «تمام گزینه‌ها روی میز است»، خطاب به نماینده ونزوئلا در سازمان ملل هم گفت: «شما نباید اینجا باشید. باید به ونزوئلا بازگردید و به مادورو بگویید که زمان آن فرا رسیده که (از ریاست جمهوری کنار) برود».

«نیکلاس مادورو» رییس‌جمهور ونزوئلا در واکنش به اظهارات نفر دوم دولت آمریکا گفت: من نمی‌توانم غرور، خودستایی و برتری‌طلبی نژادی او (مایک پنس) را درک کنم. نفرت و نژادپرستی علیه ونزوئلا در چهره او دیده می‌شد».

مادورو همچنین تاکید کرد که معاون ترامپ با اظهارات اخیرش در سازمان ملل، «خودش را مضحکه کرده است».

او به تهدید دوباره آمریکایی‌ها درباره «روی میز بودن همه گزینه‌ها» هم اشاره کرد و گفت که ایالات متحده به دنبال «تجاوز نظامی» به ونزوئلا است.

اظهارات معاون رییس‌جمهور آمریکا که در ادامه مواضع واشنگتن در حمایت از رییس‌جمهور خودخوانده و تشدید فشارهای واشنگتن علیه کاراکاس مطرح شده و فشارها علیه دولت مادورو مضاعف شده است.

پیش از این رسانه‌های آمریکایی گزارش داده بودند که مایک پنس یک شب قبل از اقدام «خوان گوایدو» در اعلام خودش به عنوان «رییس‌جمهور موقت ونزوئلا» با او تلفنی گفتگو کرده بود.

گوایدو سوم بهمن ماه سال گذشته(۱۳۹۷) خود را رئیس‌جمهور خواند و دولت ترامپ هم به فاصله کمتر از نیم ساعت، او را به رسمیت شناخت و از آن زمانبا انواع تحریم‌های اقتصادی، سیاسی و تهدیدهای نظامی، در حال اعمال فشارها علیه دولت مادورو است.

منبع: فارس
ارسال نظرات