۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۶۰۲۵۷۳
استاندار لرستان:

پلدختر تا هفته آینده از گل و لای تخلیه می شود

پلدختر تا هفته آینده از گل و لای تخلیه می شود
استاندار لرستان با اشاره به اینکه تاکنون ۷۰ درصد شهر پلدختر از گل و لای پاکسازی شده است، گفت: پیش بینی می‌شود این شهر تا هفته آینده به طور کامل پاکسازی و لایروبی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، سید موسی خادمی، استاندار لرستان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران، گفت: ۳۵ هزار واحد مسکونی و تجاری لرستان بر اثر سیل خسارت دیدند.

وی با اشاره به قطع بودن راه ارتباطی 200 روستا در لرستان افزود: در پلدختر و معمولان نیز راه دسترسی برخی روستاها مسدود است.

استاندار لرستان اظهار داشت: برای سرعت بخشیدن به خدمت رسانی به مردم سیل زده در روستاها راه ارتباطی موقت یا راه جایگزین در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با اشاره به امدادرسانی هوایی به مناطقی با تأکید بر این که هیچ راهی نبوده که از طریق زمینی امدادرسانی کنیم، گفت: خدمات رسانی هوایی همچنان با شدت در حال انجام است و امیدواریم هیچ فرد سیل زده ای از زیر چتر خدمات رسانی خارج نشود.

خادمی اظهار داشت: برای بهبود وضعیت پلدختر و با توجه به فعالیت گروه های جهادی برای پاکسازی مناز از گل و لای، شهرستان پلدختر را به چهار منطقه تقسیم کرده و به ارتش، سپاه، شهرداری تهران و سازمان راهداری تحویل داده ایم.

وی درادامه با اشاره به اینکه ارتفاع گل و لای در پلدختر تا ۲ متر هم رسید خاطرنشان کرد: تاکنون 70 درصد شهر پاکسازی شده است و پیش بینی می‌شود تا اوایل هفته آینده شهر پلدختر از گل و لای تخلیه و لایروبی شود.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه وسایل مردم بر اثر وقوع سیل از بین رفته اند، خاطرنشان کرد: مهم ترین نیاز کنونی سیل زدگان اقلام ضروری زندگی همچون فرش، لوازم خانگی و سایر اقلامی است که بر اثر سیل تخریب شدند و انتظار می رود خیران و نیکوکاران کشور کمک‌های خود را از مواد خوراکی به سمت تهیه و تأمین لوازم خانگی ببرند./9451/ت303/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات