۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۶۰۲۵۸۳
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

سیل قابل پیش بینی نبود اما با تدبیر حکیمانه قابل پیشگیری بود + فیلم

سیل قابل پیش بینی نبود اما با تدبیر حکیمانه قابل پیشگیری بود + فیلم
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سیل قابل پیش بینی نیست، اما با تدبیر حکیمانه قابل پیشگیری است، گفت: تا کنون ۲۰۰ روستا در زیر آب محو شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی استاد حوزه علمیه، امروز در سالروز میلاد با سعادت امام سجاد(ع) در حسینیه حق شناس به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: دوران امامت هیچ کدام از امامان معصوم به سختی روزگار امام سجاد(ع) نبود.

وی افزود: جامعه اسلامی در دوره خلافت عبدالملک بن مروان به شدت در خفقان فرو رفته بود، در دوره این ملعون 70 هزار منبر امام علی(ع) را سب می کردند و بیش از 200 هزار شیعه را به شهادت رساند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی مهمترین ویژگی و اقدام امام سجاد(ع) را احیای فرهنگ عاشورا بیان کرد و اظهار داشت: امام سجاد(ع) درباره عمویشان حضرت عباس(ع) می فرمایند: در قیامت همه حاضران به جایگاه شهدا غبطه می خورند و همه شهدا به مقام عمویم عباس غبطه خواهند خورد؛ حضرت با بیان چنین روایتی جایگاه شهدای کربلا را برای مردم تبیین می کردند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به دیگر اقدامات مهم امام سجاد(ع) گفت: امام سجاد(ع) در دوران حیات خویش اجازه تبلیغ نداشتند از این رو به کادر سازی پرداختند، مراد از کادرسازی تبلیغ چهره به چهره و تربیت مبلغ بود تا به این وسیله از اسلام و مکتب تشیع صیانت شود.

وی افزود: جامعه کنونی ما بیش از آن که به انبوه سازی نیاز داشته باشد نیازمند کادر سازی است؛ بنابراین نخبه پروری باید در راس همه فعالیت ها قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه امام سجاد(ع) در قالب دعا سخنان خود را به مردم بیان می کردند، گفت: به گفته بزرگان دعاهایی که امام سجاد(ع) بیان فرمودند فوق بشر و دون خالق هستند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه دعای مکارم الاخلاق از دعاهای نقل شده از سوی امام سجاد(ع) است، گفت: اگر امروز این دعا در جامعه کنونی ما پیاده شود بسیاری از مشکلات کشور حل می شود، متاسفانه امروز شلوغ ترین مراکز مردمی کشور دادگاه ها هستند.

وی درباره اهمیت انفاق، عنوان کرد: شیعیان در دوران امام سجاد(ع) در فقر و فلاکت زندگی می کردند و این امام سجاد(ع) بودند که به داد آنان می رسیدند و به نقلی رسیدگی بیش از 400 خانواده فقیر را بر عهده داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ادامه داد: کمک به فقرا، صله رحم، فرو بردن خشم، صبر بر مصیبت، از ویژگی های اخلاقی و رفتاری امام سجاد(ع) به شمار می رود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سیل قابل پیش بینی نیست اما قابل پیشگیری هست، گفت: لازم است قبل از جاری شدن سیل تدبیر اندیشیده شود امروز بیش از 200 روستا به زیر آب رفته و محو شده است. امام سجاد(ع) می فرمایند: ما قبل از حادثه پیشگیری می کنیم اما اگر پیش آمد دیگر صبر و شکیبایی پیشه می کنیم./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات