۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۶۰۲۵۹۷
آیت الله علم الهدی:

سپاه همه تلاش های آمریکا در کشور و منطقه را بر باد داده است

سپاه همه تلاش های آمریکا در کشور و منطقه را بر باد داده است
امام جمعه مشهد سپاه را خاموش کننده آتش افروزی های آمریکا در کشور و منطقه دانست و گفت: آمریکا به همین دلیل از سپاه عصبانی است چون تمام دستاوردهایش را بر باد داده و می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در «تجمع حوزويان خراسان در حمايت از سپاه پاسداران» که از سوی حوزه علميه خراسان، در مدرسه علمیه نواب برگزار شد با بیان آیه «مَثَلُ الَّذِينَ كَفَرُوا بِرَبِّهِمْ ۖ أَعْمَالُهُمْ كَرَمَادٍ اشْتَدَّتْ بِهِ الرِّيحُ فِي يَوْمٍ عَاصِفٍ ۖ لَا يَقْدِرُونَ مِمَّا كَسَبُوا عَلَى شَيْءٍ ۚ ذَلِكَ هُوَ الضَّلَالُ الْبَعِيدُ» گفت: خداوند در این آیه به تلاش های بی نتیجه کفار در دنیا اشاره دارد. آنان سعی می کنند در قالب فتنه افروزی ریشه های ملتی را بسوزانند اما آتشی که برای این کار برمی فروزند نه تنها نمی تواند بسوزاند، بلکه به خاکستری تبدیل می شود که در معرض تندبادی به سرعت محو و پراکنده می شود.

امام جمعه مشهد با اشاره به محوریت سپاه پاسداران در اقتدار نظام و انقلاب افزود: تلاش های آمریکا در فتنه افروزی همانند همان خاکستر هایی است که در برخورد با تندبادهای توفنده انقلاب اسلامی پراکنده و محو شده است. عامل و محور این برخوردها نیز سپاه پاسداران است که مصداق عبارت «الرِّيحُ فِي يَوْمٍ عَاصِف» در آیه مذکور است.

وی خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند که اگر سپاه نبود کشور نبود. این جمله حجت امام زمان(عج) به این معنا است که اگر سپاه نبود سفره انقلاب اسلامی مدت ها پیش جمع شده بود. اینکه آمریکا در بین این همه نهاد بر روی سپاه پاسداران انگشت می گذارد نشان دهنده صحت سخن امام و نقش محوری این نهاد در اقتدار و حفظ انقلاب اسلامی است.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه سپاه پاسداران خاموش کننده آتش افروزی های آمریکا در کشور و منطقه بوده است، تصریح کرد: آمریکا به همین دلیل از این نهاد عصبانی است. چرا که تمام دستاوردها و تلاش های خبیثانه او را ذره ذره بر باد داده و می دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به نیات آمریکا از اقدام جدید خود درباره سپاه پاسداران افزود: اگر استکبار بنای برخورد عملیاتی با این نهاد مقدس را داشته باشد مصداق آیه قبل از آیه گفته شده از قرآن قرار خواهد گرفت که خداوند در آن می فرماید: «وَيَأْتِيهِ الْمَوْتُ مِنْ كُلِّ مَكَانٍ». آمریکا با این اقدام گور خود را خواهد کند.

وی اقدام آمریکا را موجب ایجاد مانور ملی اعلام همبستگی با سپاه دانست و خاطر نشان کرد: شاید محبوبیت سپاه در دل های مردم تا قبل از این اقدام آمریکا عیان نبود. اما پس از این اقدام مردم نشان دادند که آنان هم سپاهی و دلبسته این نهاد انقلابی اند.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: ما گمان می کنیم هر واقعه ای که برای ما رخ می دهد با مشکلاتی مواجه خواهیم شد. اما وقتی به نتایج آن واقعه نگاه می کنیم متوجه می شویم که خداوند در قالب آن مشکل نعماتی را به ما ارزانی داشته است. در واقعه سیل دیدیم که مردم چگونه دست به دست هم صحنه هایی عظیم از کمک و همیاری را پیش از اقدامات دیگر نیرو ها آفریدند.

امام جمعه مشهد با اشاره به پیام این صحنه ها و لحظات به دشمن افزود: دشمن با دیدن این لحظات خواهد فهمید که به هنگام وقوع سیل همه مردم با هم به دفاع از شهر خویش در برابر سیل می پردازند و اگر قرار شد که این مشکلات از سیل مبدل به اقدامات شیطانی دشمن در قالب فتنه، توطئه و جنگ شود، همه مردم دست در دست نیرو های نظامی به دفاع از میهن خویش خواهند پرداخت.

وی خاطر نشان کرد: جان فدای مردم در دفاع از میهن نیروهای نظامی هستند و سپاه پاسداران در صف اول ایثارگری نیرو های نظامی در عرصه دفاع است. دشمن بداند که در صورت لزوم همه مردم نیز دست در دست هم پشت سر سپاه در دفاع از میهن و اسلام قیام خواهند کرد.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه استمرار هستی دشمن در گرو دشمنی با انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: تحلیلگران سیاسی کاخ سفید معتقدند که اگر آمریکا تا سال ۲۰۲۵ بر چهار قدرت اقتصادی دنیا یعنی چین، روسیه، هند و ژاپن سلطه پیدا نکند همانند شوروی از هم خواهد پاشید و هر کدام از ۴۵ ایالت آن به حکومت های جداگانه تبدیل خواهد شد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: عدم وقوع این امر برای آمریکا نیز از طریق سلطه بر خاورمیانه و ایران ممکن خواهد بود. تحلیلگران گفته اند که اگر انقلاب ایران تا سال ۲۰۲۰ براندازی نشود، سقوط و فروپاشی آمریکا قطعی خواهد بود. اقدام اخیر آمریکا درباره سپاه پاسداران به منظور تسریع روند براندازی انقلاب تا سال ۲۰۲۰ است که البته به این مقصود خود همانند گذشته نخواهد رسید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر آمریکا دست به اقدام نظامی علیه این نهاد بزند فروپاشی خود را نه در سال ۲۰۲۵ بلکه در سال ۲۰۱۹ و یا ۲۰۲۰ خواهد دید./861/پ202/ب1

ارسال نظرات