۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۶۰۲۶۱۶
حاجی دلیگانی:

آمریکا هیچ گزینه نظامی روی میز ندارد

آمریکا هیچ گزینه نظامی روی میز ندارد
حاجی دلیگانی آمریکا را فاقد هرگونه گزینه نظامی دانست و گفت: در طرح اقدام متقابل مجلس در برابر آمریکا، پیشنهاداتی برای توقف روند بررسی لوایح FATF ارائه کرده‌ام.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم برخوار، شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی، عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: همه ما در قبال تشریح و تبلیغ گفتمان این بیانیه و اجرای آن در جامعه، به خصوص درباره 7 محور پایانی و از همه مهم تر قسمت سوم آن که موضوع اقتصاد است، مسئولیم.

وی ادامه داد: اقتصاد قوی می تواند عامل سلطه و نفوذ ناپذیری کشور باشد و اقتصاد ضعیف می تواند شرایط را برای نفود و دخالت بیگانگان فراهم کند.

حاجی افزود: امروز دو چالش مهم درباره کشور وجود دارد که یکی از آن ها تحریم ها و دیگری چالش درونی است و رهبر معظم انقلاب کلید حل همه مسائل را در داخل  کشور می دانند، دولتی بودن بخش هایی از اقتصاد باید رفع شود و وابستگی اقتصاد ما به نفت ایراد مهم دیگری است که رهبر انقلاب به آن اذعان دارند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس بیان داشت: نباید مشکلات اقتصادی را صرفاً ناشی از تحریم بدانیم، برخی از مسؤولان نهایتاً سازش با دشمنان و سرتعظیم فرود آوردن را کلید حل مشکلات کشور می دانند.

وی ابراز داشت: باید شرایط را به نحوی فراهم کنیم که نسل سوم و چهارم انقلاب بتواند با پذیرش مسؤولیت ها آینده انقلاب را در رسیدن به همه آرمان ها رقم بزند که فعلاً در مرحله دولت سازی اسلامی هستیم.

حاجی با اشاره به تروریستی خواندن سپاه پاسداران از سوی دولت آمریکا، اظهار داشت: در این مقطع، آمریکایی ها هیچ گزینه نظامی روی میز ندارند و کشور با هیچ تهدید نظامی روبرو نیست و آمریکا برنامه ای در این زمینه ندارد و هدف اصلی آن ها سیاسی و اقتصادی است و می خواهند تا حزب لیکود را در سرزمین های اشغالی حمایت کنند، دشمن با این عمل احمقانه خود، سبب تحکیم وحدت و همدلی میان مسؤولان کشور شد و «عدو شود سبب خیر، اگر خدا خواهد».

نماینده مجلس با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی در هر نهادی یک ستاد برای پشتیبانی از جنگ داشتیم، افزود: در آن زمان همه افرادی که در جبهه نبودند هم احساس رزمنده بودن داشتند و این در حرکات و اعمال مسئولان کاملاً مشهود بود و بنده این ایده را در موضوع اخیر مطرح کردم که نمایندگان مجلس در حمایت از سپاه پاسداران لباس سبز سپاه را بر تن کنند و همه مسؤولان مجلس از این طرح استقبال کردند و اصلاح طلب و اصولگرا در این خصوص نهایت همکاری و همدلی و شوق و شور را داشتند.

وی تصریح کرد: دشمن همواره به دنبال دوقطبی سازی در کشور بوده است و می خواهد تا سپاه را در یک سو و جریانات دیگر را در سوی دیگر قرار دهد که در این اقدام اخیر آمریکایی ها نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه یک فرصت برای نظام جمهوری اسلامی برای همگرایی بیشتر مسئولان ایجاد شد.

حاجی اولویت امروز انقلاب را رونق تولید و پرداختن به شکوفایی اقتصادی دانست و گفت: موضوع سیل و بارندگی ها امروز یکی از مسائل کشور است، البته کمک های خوبی از سوی ارگان های مختلف و مردم در این خصوص در حال انجام است و سیل مددرسانی به مردم راه افتاده است که سبب تقویت انسجام ملی می شود، اما موضوع مهم دیگر مقصرین حوادث است و پیش بینی هایی که متأسفانه صورت نگرفته بود و اقدامات پیشگیرانه در این خصوص انجام نشده بود.

ضعف مدیریت وزارت نیرو در پروژه بهشت آباد و بحران سیل اخیر مشهود است

نماینده شاهین شهر در مجلس با اشاره به حجم بالای بارندگی ها، تصریح کرد: چرا این آب ها به زاینده رود وارد نشده است و در هر ثانیه 3100 متر مکعب از آب شیرین سیل وارد آب های شور می شود و در واقع در هر 24 ساعت، بیش از 267 میلیون متر مکعب آب آشامیدنی هدر می رود و این در حالی است که در پروژه بهشت آباد قرار بود 260 میلیون متر مکعب آب در یک سال وارد اصفهان شود و این از ضعف مدیران وزارات نیرو حکایت دارد، هیچ خوزستانی راضی به تشنه بودن اصفهانی نیست و هیچ اصفهانی هم راضی به تخریب خانه های خوزستان و لرستان نیست، اما مدیریت ضعیف این بحران ها را رقم زده است.

وی با بیان قصور برخی از نمایندگان وقت خوزستان در متوقف کردن پروژه بهشت آباد، تصریح کرد: قطعاً برخی از مشکلات به مجلس بر می گردد و حتی گاهی احساس می شد که یک اصفهان ستیزی در مجلس آن زمان وجود داشت، در حالی که آب مسأله ملی است و باید همه کشور را در خصوص آن در نظر گرفت.

حاجی نقدینگی را یکی از عوامل مهم رکود تولید دانست و گفت: دولت باید طرح هایی برای رهاسازی پول های پس انداز شده و حرکت آن ها به سمت تولید ارائه کند.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس با اشاره به بودجه لازم برای جبران خسارات ناشی از سیل، ابراز داشت: متأسفانه مسئولان دولتی در جلسات، حضور کمرنگی دارند.

وی با ابراز امیدواری برای توقف روند بررسی لوایح مرتبط با FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: نمایندگان مجلس هنوز لوایح پالرمو و CFT را رد نکرده اند و اکنون در مجمع در حال بررسی هستند، اما با اقدام احمقانه اخیر آمریکا و حمله مستقیم به سپاه پاسداران، بار دیگر دست چدنی آمریکایی‌ها از زیر دستکش مخملین آن‌ها بیرون آمده و نمایندگان مجلس هم با پوشیدن لباس سبز سپاه، به این حقیقت پی برده‌اند و می طلبد تا مجلس ایران در طرح اقدام متقابل خود که به تصویب بیش از 95 درصد از نمایندگان مجلس رسیده است، به این نکته توجه کنند و بنده هم در پیشنهادات خود این مسأله را مطرح کرده ام و برای رأی آوردن آن از طریق همه نمایندگانی که با همدلی و وحدت خود به آمریکا سیلی زدند، تلاش می کنم./869/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات