۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۶۰۲۶۲۰

آیین بزرگداشت ۴۰ فیلم، ۴۰ فیلمساز در قم برگزار شد

آیین بزرگداشت ۴۰ فیلم، ۴۰ فیلمساز در قم برگزار شد
آیین بزرگداشت ۴۰ فیلم، ۴۰ فیلمساز عرصه انقلاب و دفاع مقدس با حضور ۴۰ فیلمساز عرصه انقلاب و دفاع مقدس در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین بزرگداشت 40 فیلم، 40 فیلمساز عرصه انقلاب و دفاع مقدس عصر امروز با حضور 40 فیلمساز عرصه انقلاب و دفاع مقدس استان قم در سالن همایش های بین المللی شهرداری قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، رضا ابوذر در این مراسم با بیان اینکه آثار جمع آوری شده داستانی و مستند است، ابراز کرد: بیشتر فیلم ها مستند است و فیلمسازان در این زمینه هنر بیشتری از خود نشان داده اند.

مدیر انجمن سینمای جوان استان قم با تأکید بر اینکه استان قم فیلمسازان برتر و بسیار باتجربه ای دارد، افزود: مسؤولان عرصه سینما و هنر باید به این ظرفیت بسیار خوب توجه بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: فیلمسازی در عرصه دفاع مقدس بسیار سخت است، بنابراین مسؤولان باید نسبت به این مقوله توجه بیشتری داشته باشند و برای جوانان فعال در این زمینه وقت بیشتری بگذارند تا استعدادهای موجود شکوفاتر شود.

همچنین علی بیطرفان کارگردان و فیلمساز برتر استان قم نیز در این همایش تمرکز تولید فیلم های سینمایی در تهران را یک آسیب جدی برای سینما و فیلمسازان استانی قلمداد کرد و افزود: امروز باید این عرصه به بخش های استانی توسعه داده شود، البته ناگفته نماند که تأسیس مراکز آموزشی سینمایی در استان های مختلف گامی جدی در این راستا محسوب می شود.

وی با بیان اینکه اهمیت ساخت و تولید فیلم های کوتاه از اهمیت تولید فیلم های بلند کمتر نیست، عنوان کرد: فیلم های کوتاه از خلاقیت ویژه ای برخوردار است، بنابراین مسؤولان باید زمینه عرضه اینگونه فیلم ها را فراهم کرده و به فیلمسازان فیلم کوتاه توجه بیشتری داشته باشند.

گفتنی است، در پایان این مراسم ضمن تجلیل از 40 فیلمساز عرصه انقلاب و دفاع مقدس استان قم از پک کامل 40 فیلم در این عرصه ها که به دست این 40 فیلمساز قمی در طول انقلاب اسلامی ساخته شده بود، رونمایی صورت گرفت./841/پ202/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات