۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۶۰۲۶۲۹
آیت الله نوری همدانی:

پاسخگویی به نیازهای جامعه بشری وظیفه سنگین حوزه است

پاسخگویی به نیازهای جامعه بشری وظیفه سنگین حوزه است
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که در حوزه ها باید افراد متبحر و متخصص تربیت شوند، گفت: دنیا از حوزه می خواهد که راه حل مشکلات را بر اساس دستورات دینی ارائه کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان با بیان این که علما وظیفه سنگینی بر عهده دارند، گفت: کار علما امتداد کار انبیا است که باید به خوبی و درستی انجام شود.

وی افزود: کار علما هدایت مردم است تا مردم معارف اسلامی را به خوبی بشناسند و به آن عمل کنند، تفقه در امور اعتقادی، اخلاقی، فقهی، اقتصادی، اجتماعی، قضائی، جهادی و حکومتی باید در دستور کار روحانیت باشد، شناختن معارف دینی در همه ابعاد و انتقال آن به جامعه لازم است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که اگر به دستورات اسلام در زمینه اقتصادی عمل شود فقر از بین خواهد رفت، اظهار داشت: اگر دستورات اسلام در اقتصاد اجرایی شود شاهد مشکلات امروزی مانند فقر و برخی اختلافات طبقاتی نخواهیم بود.

وی ادامه داد: مدیریت اسلامی جامعه هیچگاه نباید تعطیل شود و خداوند متعال که برای هر امر جزئی وظیفه ای تعیین می کند مگر می شود برای جامعه بزرگ انسانی در بحث مدیریت و حکومت تعیین تکلیف نکند، جهاد برای ارزش های اسلامی و جامه عمل پوشاندن به آن باید در دستور کار روحانیت باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که در حوزه ها باید افراد متبحر و متخصص تربیت شوند، ابراز داشت: دنیا از حوزه می خواهد که راه حل مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را بر اساس دستورات دینی ارائه کند و وظیفه حوزه در این زمینه سنگین است.

وی با تجلیل از روحیه انقلابی مردم همدان عنوان کرد: مردم همدان مردمی بسیار متدین، با فرهنگ و انقلابی بوده و وفادار به انقلاب هستند و سابقه درخشانی داشتند.

این مرجع تقلید مردم را ستون دین دانست و خاطرنشان کرد: همین مردم هستند که در برابر دشمن ایستادگی می کنند، از این رو مسؤولان باید با مردم ارتباط نزدیک داشته باشند.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
Grimanchay
Iran, Islamic Republic of
۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۲
واقعا نیاز جامعه امروز همینه
0
0