۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۶۰۲۶۳۱
امام جمعه تبریز:

دولت آمریکا یک رژیم تروریست پرور است

دولت آمریکا یک رژیم تروریست پرور است
امام جمعه تبریز گفت: اقدام احمقانه ترامپ که موضوع جدیدی نیست، آخرین برگ برنده رئیس جمهور آمریکا برای حمایت از نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در تجمع خودجوش مردم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مقابل دفتر امام جمعه تبریز برگزار شد، با بیان اینکه همه ما عضوی از سپاه قهرمان پاسداران انقلاب اسلامی هستیم، گفت: این اقدام بی‌شرمانه، سخیف و احمقانه آمریکا علیه سپاه پاسداران به شدت از سوی مردم محکوم است.

امام جمعه تبریز افزود: رژیم آمریکا سپاه عزیز ما را در حالی تروریست می خواند که بر همه جهانیان روشن است که دولت آمریکا یک دولت تروریست و تروریست‌پرور است و نه تنها ترامپ بلکه کل ارتش آمریکا تروریست هست.

وی با بیان اینکه طرح تروریستی اعلام کردن سپاه چیز تازه‌ای نیست و از سال ۲۰۰۱ در دستور کار روسای جمهور آمریکا قرار داشته، ادامه داد: جرج بوش و باراک اوباما روسای جمهور سابق آمریکا همواره به دلیل هراس از پیامدهای اعلام این موضع احمقانه از عملی کردن آن طرح خودداری می‌کردند اما ترامپ برای خوش رقصی به رژیم صهیونیستی آخرین برگ برنده خود را رو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم تصریح کرد: بسیاری معتقدند تصمیم گیری برای بیان این موضع از سوی ترامپ در زمانی که تنها یک روز مانده به انتخابات بیست و یکمین دوره رژیم صهیونیستی، آخرین برگ برنده‌ای بود که ترامپ در اختیار نخست وزیری صهیونیست‌ها برای پیروزی در انتخابات قرار داد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: برخی منابع آمریکایی ‌معتقدند در مقطع کنونی تروریست خواندن سپاه بیشتر جنبه نمادین دارد چرا که پس از حملات ۱۱ سپتامبر جورج بوش طی فرمانی سپاه را از دید واشنگتن یک نهاد تروریستی اعلام کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه اقدامات دولت ترامپ یک عملیات بزرگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران است، گفت: آمریکا به دنبال نوعی تفکیک در اقتصاد ایران است تا اقتصاد تحریمی را از غیر تحریمی جدا کند و در نهایت سپاه را به عنوان عامل مشکلات اقتصادی ایران معرفی کند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه یکی از پیامدهای بزرگ و مثبت این اقدام احمقانه آمریکا در مورد سپاه پاسداران، تعمیق وحدت ملی بین گروه‌های مختلف در ایران اسلامی است، خاطر نشان کرد: پس از این اقدام شاهد آن هستیم که تمام گروه‌های مختلف به طور متحد از سپاه حمایت کردند و هشتک #من_یک_پاسدار_ هستم به یکی از داغ‌ترین مباحث بین گروه‌های مختلف در فضای مجازی تبدیل شده است./935/د102/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات