۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۶۰۲۶۴۲
استاد حوزه علمیه:

صحیفه سجادیه فراتر از کلام مخلوق است

صحیفه سجادیه فراتر از کلام مخلوق است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه صحیفه سجادیه فراتر از کلام مخلوق است، گفت: امام سجاد(ع) دین و معارف الهی را در قالب دعا برای مردم تبیین کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام میرهاشم حسینی استاد حوزه علمیه، امروز در بقعه شیخ طرشتی گفت: امامت امام سجاد(ع) در دروانی بود که جامعه اسلامی از نظر اخلاقی بسیار سقوط کرده بود و مردم به راحتی به امام معصوم دشنام می دادند.

وی افزود: خلفای اموی در آن زمان به قدری فحشا و بی بند و باری را ترویج کرده بودند که مردم متوجه نبودند با سرگرم شدن به این امور پوچ زمینه دزدی خلفا از بیت المال را فراهم آورده اند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: بعد از عاشورا در مکه و مدینه شرایط و جو به گونه ای تغییر می کند که از شامات زنان آوازه خوان آورده می شد تا برای خلفای جور ترانه سرایی کنند و این نهایت سقوط جامعه اسلامی در آن دوران بود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام سجاد(ع) با احیای واقعه عاشورا به مقابله جدی با فساد رایج آن دوران پرداختند، گفت: عاشورا اعظم مصیبت‌ها است، انسان در مصائب و مشکلات حقیقت باطنی خود را نشان می دهد و ما می بینیم که در روز عاشورا یاران امام حسین(ع) در اوج سخا و وفا امام خود را یاری رساندند.

وی افزود: سیل اخیر بلای عظیمی بود که در برخی مناطق به وجود آمد اما در همین بلا می توان اوج انسانیت و زیبایی ها را تماشا کرد، سیل اخیر کلاس رحم و بخشندگی بود.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه عاشورا مکتب انسان سازی بود، گفت: امام سجاد(ع) سالها با اشک چشم این مکتب را زنده نگاه داشتند و خباثت و طینت ناپاک اشقیای کربلا که درصدد عادی جلوه دادن واقعه عاشورا بودند را رسوا ساختند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) در دوران حیات خویش عبد خداوند شدن را به انسان‌ها آموزش دادند، عنوان کرد: امام سجاد(ع) زینت عبادت کنندگان بودند، حضرت به قدری عبادت می کردند که بر پیشانی مبارک ایشان پینه بسته بود.

وی با بیان اینکه امام سجاد(ع) همچون جد گرامیشان امیرمومنان علی(ع) شبانه به درب خانه فقرا آذوقه می بردند، ادامه داد: امام سجاد(ع) اهل جود، کرم، سخا، حلم و علم بودند ایشان در بدترین شرایط اهل بهترین عبادت و انفاق بودند. حضرت به برکت دعا دین و معارف الهی را برای مردم تبیین فرمودند.

حجت الاسلام حسینی در پایان خاطرنشان کرد: مضامین صحیفه سجادیه از قرآن کریم پایین‌تر و از کلام مخلوق بالاتر است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات