۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۸
کد خبر: ۶۰۲۶۴۷
با حضور مراجع تقلید و علما؛

مراسم چهلم درگذشت آیت الله مؤمن در قم برگزار شد

مراسم چهلم درگذشت آیت الله مؤمن در قم برگزار شد
مراسم بزرگداشت چهلم درگذشت آیت الله مؤمن قمی با حضور مراجع تقلید، علما، اساتید، طلاب و همچنین عموم مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله مؤمن قمی عضو فقید فقهای شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری پنجشنبه شب با حضور مراجع تقلید، علما، اساتید، طلاب و همچنین عموم مردم شریف قم در مسجد اعظم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی و آیات یزدی، حسینی بوشهری، مقتدایی، امینی، خاتمی، صدیقی، عالمی، شب زنده دار، فقیهی، طبسی و غروی در این مراسم حضور داشتند.

حجج اسلام والمسلمین ملکوتی، آشتیانی، قمی، قاضی عسکر، فلاح زاده، حسینی خراسانی و مدنی و  نمایندگان بیوت مراجع تقلید، جامعه مدرسین، مجلس خبرگان و شورای نگهبان در این مراسم حضور یافتند.

حاضران در جلسه با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و ذکر فاتحه برای شادی روح مرحوم آیت الله مؤمن قمی دعا کرده و از درگاه خداوند مسألت داشتند تا روح ایشان را با سرور و سالار شهیدان محشور کند.

آیت الله صدیقی در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به رویش های مادی و معنوی انقلاب اسلامی ابراز كرد: امروز شاهد هستیم كه جوانان عزیز كشورمان گوی سبقت را از مسؤولان رفاه زده و عافیت طلب ربودند و در عرصه دفاع از حرم و سایر عرصه های جهادی خوش درخشیدند.

امام جمعه موقت تهران جوانانی همچون شهید حججی را یكی از فتح الفتوحات انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز از ٧٠ كشور برای زیارت مزار شهید حججی به ایران می آیند؛ باید دانست كه اگر با خداوند معامله كنیم هر روز جایگاهمان رفعت می یابد.

وی با اشاره به اینكه علمای بزرگ اسلام علم را برای عمل می آموختند، افزود: علت اینكه امروز شاهد هستیم برخی افراد لغزش دارند و از مسیر حق منحرف می شوند، آن است كه تقوا را رعایت نمی كنند.

آیت الله صدیقی ویژگی ها و خصائص مرحوم آیت الله مؤمن را مورد توجه قرار داد و ایشان را ثمره شیرین حوزه علمیه دانست و مطرح كرد: ساده زیستی، تواضع، ولایتمداری، اجتهاد و انقلابی گری از ویژگی های بارز ایشان به شمار می رفت؛ این عالم وارسته از تقوای كم نظیری برخوردار بودند، از همین جهت هیچگاه از مسیر حق منحرف نشدند./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات