۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۰۲۶۵۰
نماینده ولی فقیه در لرستان:

جلوی آسیب های روحی و روانی خانواده های سیل زده گرفته شود

جلوی آسیب های روحی و روانی خانواده های سیل زده گرفته شود
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: با استفاده از ظرفیت های تبلیغی و اعزام تخصصی به مناطق سیل زده جلوی آسیب های روحی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان، شب گذشته در جلسه ستاد حوادث غیر مترقبه نهادهای حوزوی که در بیت امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: سیل اخیر دو نوع خسارت مالی و مهم تر از آن خسارت روحی و روانی بر مردم وارد کرد.

وی با بیان اینکه لرستان استان کمتر توسعه یافته ای بود و سیل اخیر موجب شد، مشکلات لرستان بیشتر شود و این روند ادامه یابد، افزود: مردم در روزهای آینده دردهای بیشتری می کشند و مشکلات آنان بیشتر می شود و نباید تنها رها شوند.

حضور چهار هزار روحانی در صحنه امدادرسانی به سیل زدگان

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان افزایش مشکلات روحی مردم سیل زده در آینده خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت های تبلیغی باید جلوی آسیب های روحی و روانی گرفته شود.

وی در ادامه به درخشش روحانیت در مناطق سیل زده اشاره کرد و گفت: بیش از چهار هزار روحانی از استان لرستان و دیگر استان ها در صحنه امدادرسانی به مردم سیل زده حضور داشتند و این قشر به همراه سپاه پاسداران به عنوان ناجی و همراه مردم و محبوب دل آنها مطرح هستند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از آسیب های روحی و روانی باید مبلغان از روزهای آینده و همچنین در ایام تبلیغی ماه مبارک رمضان فعالیت تبلیغی مؤثری در مناطق سیل زده انجام دهند شاید این تبلیغات مرهمی بر دردهای آنان باشد.

وی با اشاره به طلاب و اساتید حوزه که در جریان سیل اخیر خسارت دیده اند، بیان کرد: باید اسکان موقت، تعمیر و بازسازی و ساخت منازل آنان مورد توجه قرار گیرد.

اعزام به مناطق سیل زده تخصصی شود

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر ضرورت راه اندازی مرکز مشاوره روحانیت در لرستان عنوان کرد: انتظار می رود از روزهای آینده اعزام گروه ها جهادی کاهش و اعزام ها به صورت تخصص انجام شود و روی روحیه مردم سیل زده و آسیب دیده کار شود./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات