۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۶۰۲۶۵۷
آیت الله جاودان:

کسانی که حب مقام و ریاست دارند طعم آرامش را نمی چشند

کسانی که حب مقام و ریاست دارند طعم آرامش را نمی چشند
آیت الله جاودان با بیان اینکه کسانی که حب جاه و مقام دارند طعم آرامش را نمی چشند، گفت: فراگیری معارف و حقایق دین واجب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله جاودان استاد اخلاق در نخستین جلسه هفتگی درس اخلاق سال جدید که در حسینیه مرحوم شیخ زاهد برگزار شد، گفت: امروز روز عید است و ای کاش همه ایام انسان روز عید باشد.

وی افزود: طبق صریح روایات؛ روزی که انسان گناه نکند آن روز برای او عید است، اینکه انسان گناه نکند یک امر غیر ممکن نیست من افراد بسیاری دیدم که در سن جوانی اصلا اهل گناه نیستند.

آیت الله جاودان در ادامه بیان داشت: عید واقعی آن زمانی است که انسان شادمان است و هیچ مشکلی ندارد و همه چیز وفق مرادش است چینن انسانی در برابر سختی ها و دشواری ها رنج نمی کشد و به راحتی در مقابل ابتلائات صبر می کند چون کسب رضای الهی برای او اهمیت دارد.

این استاد اخلاق با بیان اینکه انسان طالب ابدیت و همه خوبی ها است، ابراز کرد: بهشت سراسر امینت است و همه خواسته های انسان در آنجا وجود دارد و مومن می داند هر چه در این عالم دارد در قیامت بیشتر آن را خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ابلیس عالم دنیا را در مقابل دیدگان انسان زیبا جلوه می دهد، گفت: همه لذائذ دنیوی را شیطان زینت می کند، برترین لذائذ دنیا لذت ریاست است که خیلی زود تمام می شود، افراد بسیاری خودشان را برای رسیدن به صندلی می کشند ولی ذره ای آرامش ندارند.

آیت الله جاودان ادامه داد: اگر عقل بر انسان حاکم شود همه امور درونی و تمایلات نفسانی کنترل شده عمل می کنند.

این استاد اخلاق با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) اقدامات جهادی بسیار فراوانی انچام دادند، گفت: با این همه اقدامات جهادی درست نیست برخی خطاب به ایشان از لفظ امام بیمار استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه دوره امام سجاد(ع) دوران خاصی بوده است، اظهار داشت: دوران امامت امام سجاد(ع) اوج خفقان و ظلم خلفای اموی بود و امام در همین دوران با استفاده از دعا کلام خود را به مردم می رساندند.

آیت الله جاودان ادامه داد: یکی از سیاست های حاکمان بعد از رحلت پیامبر اسلام آن بوده که کسی چیزی نداند از این رو بعد از پیامبر با ایجاد جریان جعل، مردم را از حقایق اسلام مردم را از دور ساختند.

این استاد اخلاق با تاکید بر اینکه انسان باید معارف دین را بیاموزد، عنوان کرد: فرا گرفتن معارف دین واجب است و این امر حتی از نماز اول وقت بالاتر است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات