۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۶۰۲۶۵۸
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

تکذیب کنندگان قیامت کذاب هستند

تکذیب کنندگان قیامت کذاب هستند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تکذیب کنندگان قیامت کذاب هستند، گفت: بهترین جایگاه قیامت از آن مومنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه در پنجمین شب دهه اول ماه شعبان در حسینیه هدایت به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: آثار عظیم و بی نظیری که از وجود مبارک حضرت سید الشهدا(ع) طلوع کرد مورد بحث بود ما باید بدانیم پایه و ریشه این آثار و علت ظهور آن چه بود؟

وی افزود: اگر علت این آثار برای کسی مشخص شود می تواند به شخصیت معنوی انبیا و ائمه اطهار آگاهی پیدا کند همچنین می داند که انبیا از لحاظ جسمانی همانند سایر انسان ها بودند اما وجود و ظرفیت آنان سرشار از معنویات بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به آیات الهی مبنی بر اینکه هیچ راهی برای کذب دانستن قیامت وجود ندارد، ابراز کرد: کسانی که زنده شدن انسان را در قیامت تکذیب می کنند دروغ می گویند چون هیچ دلیلی برای سخن خود ندارند چرا که کلام آنان با توجه به تغییر و تحول عالم آفرینش قابل رد است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان گناهکار در عالم دنیا در خواب غفلت به سر می برد، اظهار داشت: انسان اگر به گردش شب و روز و خواب و بیداری خود توجه کند می تواند به زنده شدن قیامت ایمان بیاورد.

وی افزود: انسان اگر در عالم دنیا خداوند را انکار کند به ناچار در دامن شیطان و انواع گناهان گرفتار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بیان داشت: انسان بعد از مرگ ابتدا وارد برزخ می شود اگر او با دست پر وارد آن عالم شود برزخش بهشتی می شود در غیر این صورت وارد برزخ جهنمی خواهد شد.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: انسان مومن در عالم دنیا به حقایق هستی آگاهی پیدا می کند به قدری که برخی از ساعت و وقت مرگ خود اطلاع پیدا می کنند و به جایگاه برزخی خودشان آگاهی دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انعکاس اعمال نیک در عالم برزخ روضةالجنة و بر عکس انعکاس گناهان در عالم برزخ حفره دوزخی خواهد بود. خداوند به انسان این اختیار را داده که با اندک ظرفیت وجودی که دارد دست پر وارد عالم آخرت شود و این امر با طاعت الهی امکان پذیر است بنابراین وجود انسان نباید چرگاه شیطان شود و انسان باید به دنبال کسب ارزش ها باشد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات