۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۶۰۲۶۸۵
آیت الله سعیدی:

اقدام آمریکا علیه سپاه نشان دهنده اوج حماقت ترامپ است

اقدام آمریکا علیه سپاه نشان دهنده اوج حماقت ترامپ است
امام جمعه قم اقدام آمریکا در تروریست معرفی کردن سپاه را محکوم کرد و این اقدام را نشانه اوج حماقت دولتمردان آمریکایی به ویژه ترامپ دانست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت اعیاد شعبانیه، ماه شعبان را ماه تقرب به خداوند متعال دانست و بر لزوم استفاده از فرصت های ناب این ماه و زمینه سازی برای ضیافت ماه رمضان تأکید کرد.

وی در ادامه با بیان این که نقشه راه ملت ایران با رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب ترسیم شد، افزود: رهبر معظم انقلاب دلیل این که همواره جوانان را مورد خطاب قرار می دهند را فرمودند و تأکید کردند که جوانان امروز با انگیزه و معرفت و با آمادگی بیشتر از جوانان نسل های قبل مسیر انقلاب را ادامه می دهند.

امام جمعه قم با بیان این که رهبر انقلاب فردای ایران اسلامی را متعلق به جوانان مؤمن و انقلابی و پای کار می دانند، اظهار داشت: این جوانان با انگیزه های فراوان و روحیه جهادی می توانند کشور را به اوج اعتلا برسانند.

وی ادامه داد: از دید رهبر فرزانه انقلاب سال 98 برای ملت ایران سال فرصت ها است، ایشان بشارت دادند که در سال 98 از دل مشکلات و فشارها فرصت های کم نظیری خلق خواهد شد، البته فرصت های بزرگ در قالب رونق تولید، تلاش برای غلبه بر مشکلات، اتحاد و همبستگی، امید، سختکوشی، بصیرت و دشمن شناسی اتفاق خواهد افتاد.

آیت الله سعیدی با تأکید بر این که ملت ایران می تواند دشمن را در جنگ اقتصادی شکست دهد، ابراز داشت: لازم است که مسؤولان به جای انفعال ابتکار داشته و به جای نگاه به بیرون بر توانمندی های داخلی تکیه داشته باشند و با همت و عزم نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنند.

وی عنوان کرد: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند انقلاب اسلامی ادامه بعثت نبی مکرم اسلام(ص) است، برای رسیدن به تمدن اسلامی نیاز به علم، اخلاق، سبک زندگی و جهاد فی سبیل الله داریم و مقابله با طواغیت در تمدن اسلام اجتناب ناپذیر است، به فضل الهی ملت ایران با تأسی به پیامبر اسلام(ص) و اولیای الهی با طواغیت مقابله کرده و بر همه موانع غلبه خواهد کرد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به مشکلات ایجاد شده به دلیل وقوع حادثه سیل برای برخی استان ها خاطرنشان کرد: آغاز سال 98 برای کشورمان همراه با بارش رحمت الهی بود که برکت داشت و کشور را از بحران آب خارج کرد اما سیل مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرد و چنین حجم بارشی در 100 اخیر سابقه نداشته و سبب ایجاد مشکلاتی برای مردم شده است.

وی اضافه کرد: حجم خرابی ها از یک سو و خطری که همچنان برخی مناطق را تهدید می کند از سوی دیگر، نیازمند عزمی برای حل مشکلات است، رهبر انقلاب از ابتدای ایجاد مشکل با تشخیص و تصمیم درست همه دستگاه ها و نیروهای مسلح را با تمام امکانات برای کمک به مردم عزیز به صحنه آوردند و نیروهای مسلح با ایمان، همت و غیرت پای کار آمده اند و در صحنه هستند، با حضور بسیجی همه اقشار مردم بار دیگر خاطره دوران دفاع مقدس را زنده کردند.

آیت الله سعیدی با بیان این که توجه به صدمات روحی و روانی ناشی از حوادث اخیر بسیار مهم است، گفت: نباید به سیل زدگان به عنوان افراد نیازمند نگاه کرد، آسیب دیدگان سیل خانواده های شریف و معتبری هستند که دچار حادثه سیل و مشکلات شدند از این رو خدمات و خدمت رسانی از نظر کمی و کیفی باید بسیار محترمانه و عزتمندانه باشد.

وی افزود: همه مردم باید امداد رسانی به هموطنان سیل زده را وظیفه خود بدانند و در این مسیر جز رضایت الهی عامل دیگری را دخیل نکنند، امدادرسان ها نباید خدمات خود را به معطوف به اقدامات اولیه و کوتاه مدت کنند؛ لایروبی سدها و رودخانه ها، آزادسازی حریم رودخانه ها و تهیه و تعمیر مسکن سیل زدگان و امدادرسانی دراز مدت به سیل زدگان باید در دستور کار دولت و ملت باشد.

امام جمعه قم با بیان این که بعد از وقوع حوادث مردم و مسؤولان به نقطه ضعف هایی پی می برند، اظهار داشت: باید این نقاط ضعف به صورت علمی شناسایی و برطرف شود، در حادثه اخیر آموختیم که نباید طبیعت را دستکاری کنیم و برای رسیدن به منافع شخصی نباید بر سر راه طبیعت موانع ایجاد شود، ساخت و ساز در حاشیه روخانه و تغییر کاربری آن کار خطرناکی است که باید با آن مقابله شود، خسارت ها ریشه در عملکرد انسان ها دارد، دستگاه قضایی باید قاطعانه و بدون ملاحظه با متخلفان برخورد کند.

وی با گرامیداشت روز نیروی زمینی ارتش ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران ویژگی های منحصر به فردی دارد و ایمان به خدا، عشق به خدمت به مردم، دلدادگی به ولایت، اطاعت از فرمانده معظم کل  قوا، از ویژگی های ارتش است، امروز توان و قدرت نیروهای مسلح در حدی است که با توان رزمی بالا و 100 درصدی و پشتیبانی مردم آماده مقابله با هرنوع تهدید دشمن هستند و سپاه و ارتش کوچکترین اشتباه دشمن را با برخوردی کوبنده و قاطع پاسخ خواهند داد.

آیت الله سعیدی با بیان این که آرامش و امنیت امروز با عنایت الهی به دلیل اقتدار و آمادگی نیروهای مسلح است، گفت: به فرموده رهبری، انقلاب می خواهد که جامعه ای بر اساس احکام الهی ایجاد کند تا سعادت دنیا و آخرت جامعه تأمین شود.

وی افزود: دیگران با جنایت و بمب هسته ای سلطه به دست می آوردند اما قدرت جمهوری اسلامی به دلیل مقاومت، صبر در راه خدا، بصیرت و ابتکار نیروهای جوان است، رهبر معظم انقلاب در دیدار پاسداران علت دشمنی های آمریکا با سپاه را پیش قدمی این نهاد در همه عرصه های مقابله با دشمن دانستند.

امام جمعه قم با بیان این که سپاه در مقابله با عملیات دشمن در مرزها و خارج مرزها و مقابله سیاسی با دشمن پیش قدم است و کینه توزی دشمن نسبت به سپاه به همین دلیل است، اظهار داشت: البته دشمن با دسیسه های خود به جایی نمی رسند، روش آمریکا در این 40 سال شکست خورده است و احمق های جدید همان روش های شکست خورده را تکرار می کنند.

وی ادامه داد: از ضروریات دشمن شناسی احمق شناسی است، ترامپ دست چدنی اوباما است که از دستکش مخملی بیرون آمده است و احمقانه رفتار می کند.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۱
احسنت
1
0