۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۶
کد خبر: ۶۰۲۶۹۹
امام جمعه بیروت خواستار شد؛

باید با هوشیاری انتخابات رژیم صهیونیستی را دنبال کرد

باید با هوشیاری انتخابات رژیم صهیونیستی را دنبال کرد
امام جمعه بیروت تصریح کرد: با توجه به پیروزی مجدد بنیامین نتانیاهو در انتخابات باید با هوشیاری انتخابات رژیم صهیونیستی را رصد کرد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد الامامین الحسنین (علیهما السلام) در منطقه حاره حریک بیروت لبنان برگزار شد، با اشاره به انتخابات اسرائیل گفت: باید مراقب تحرکات سیاسی در داخل اراضی اشغالی باشیم زیرا احتمال دارد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مجدد در راس امور قرار گیرد و درپی اجرای وعده خود مبنی بر انضمام کرانه باختری به اسرائیل یا آغاز دشمنی جدید بر علیه مردم غزه، سوریه و لبنان باشد.

وی افزود: در دورانی که در اراضی اشغالی، دشمنان در حال برگزاری انتخابات هستند، برخی از مسؤولان کشورهای عربی جهت ارتباط با این رژیم اعلام تمایل کرده اند؛ ما از آنان سوال داریم که در این شرایط کنونی که کشورهای عربی تحت فشار، اضطراب، دچار ضعف و تهدید به تجزیه شده اند و از سوی دیگر شاهد جنگ و افزایش اختلافات در یمن، لیبی، الجزائر، سودان و جنگ نابود کننده در سوریه و عراق بودیم، آیا این رژیم تا دندان مسلح احتیاج به کمک دارد یا کشورهای عربی؟

امام جمعه بیروت تصریح کرد: ما تحت فشار تحریم های آمریکا قرار داریم بنابراین در این مرحله مشاهده می کنیم که چنین روش های جز اینکه شرایط را بر کشورها سخت تر می کند و روابط بین دولت ها را از بین می برد و نا امنی و بی ثباتی رواج می دهد، سود و فایده دیگری ندارد.

وی سالگرد شهادت آیت الله سید محمد باقر الصدر و خواهرش بنت الهدی را گرامی داشت و اظهار داشت: این شهید بزرگ، تاثیر بسیاری در دو زمینه فقهی و فکری داشت و با خطرات مختلفی که اسلام را تهدید می کرد، به مقابله بر می خواست. ما باید به اندیشه ها و تجارب ارزشمند آیت الله سید محمد باقر الصدر پایبند باشیم و مسیر علمی، اجتهادی و معنوی او را ادامه دهیم.

ارسال نظرات