۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۶۰۲۷۰۲
نائب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان:

کشورهای عربی برای مقابله با آمریکا باید با ایران متحد شوند

کشورهای عربی برای مقابله با آمریکا باید با ایران متحد شوند
نائب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان از کشورهای عربی برای درک خطر رژیم صهیونیستی و اتحاد با ایران جهت مقابله با آمریکا دعوت کرد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی الخطیب نائب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته بر اتحاد مسلمانان و اعراب در جهت حمایت از محور مقاومت تاکید کرد و گفت: کشورهای اسلامی و عربی برای مقابله با محور شر، ظلم، باطل به رهبری رژیم اشغالگر صهیونیستی و آمریکا باید متحد شوند. این محور شر و اشغالگر، اراضی فلسطین را به اشغال خود در آورده و تحریم های بی سابقه ای علیه سوریه، ایران، لبنان و همه مردم مخالف با ظلم آغاز کرده است.

وی به اقدام دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در فهرست تروریست ها واکنش نشان داد و اظهار داشت: کشورهای عربی و اسلامی باید اتحاد خود را در برابر دشمنان حفظ و به سه ضلع مردم، ارتش و مقاومت تمسک جویند.

نائب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان خواستار آغاز همکاری و ارتباط کشورهای عربی با جمهوری اسلامی ایران در جهت مقابله با سیاست استعماری که آمریکا آن را در منطقه اجرا کرده است، شد و بیان داشت: دولت های عربی باید خطر رژیم صهیونیستی را درک کنند و بدانند که این رژیم در دشمنی خود، تفاوتی میان دولت های اسلامی و عربی قائل نیست و در واقع دشمن انسانیت است.

وی اعیاد شعبانیه را به امت اسلامی تبریک گفت و عنوان کرد: ائمه اطهار (علیهم السلام) الگوی و عامل هدایت بشریت هستند. امیدواریم که خداوند متعال به برکت آنان، کشورهای اسلامی را از اشغال، تهدید و مشکلات آزاد کند.

گفتنی است که وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه رسما نام سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی خارجی قرار داد. این اولین بار است که آمریکا نهادی رسمی از یک کشور را در چنین فهرستی قرار می‌دهد. مقام‌های دولت آمریکا می‌گویند این کار را با هدف افزایش هراس شرکت‌های خارجی از تجارت با ایران انجام داده‌اند. شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به این اقدام آمریکا و با اشاره به سابقه طولانی فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در غرب آسیا در حمایت از گروه‌های تروریستی، این مقر فرماندهی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

ارسال نظرات