۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۶۰۲۷۱۱
امام جمعه موقت کاشان:

باور و اعتقاد به رزاقیت خدا در جامعه کمرنگ است

باور و اعتقاد به رزاقیت خدا در جامعه کمرنگ است
امام جمعه موقت کاشان گفت: رزق و روزی و مقدار آن به دست خدا است اما امروز باور و اعتقاد به رزاقیت خدا در جامعه ضعیف و کم رنگ شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب‌ها در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار می‌شود در ادامه تفسیر آیه ۲۶ سوره رعد، گفت: آیه قبلی در رابطه با عهد شکنانی بود که رابطه خود را با خدا قطع می‌کنند و سبب فساد روی زمین می‌شوند.

وی افزود: خداوند در آیه ۲۶ سوره رعد می‌خواهد ارتباط بین این آیه با آیه قبل را که رزق و روزی بندگانش و مقدار آن و علت کم و یا زیاد بودن روزی بندگان خودش را بیان کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: گروهی که عهد و پیمان خود با خدا را می‌شکنند به رزق و روزی دنیا وابسته هستند و حیات دنیا را به حیات آخرت خود که یک متا و کالای ناچیزی و بی ارزشی است می‌فروشند.

امام جمعه موقت کاشان یادآور شد: این آیه به یکی از عوامل مهمی اشاره دارد که سبب می‌شود برخی انسان‌ها رابطه خود را با خدا و خلق خدا قطع کنند و سبب فساد روی زمین شوند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: برخی از مفسرین می‌گویند اختلاس و کسب مال حرام برای کسب ثروت بیشتر و عدم اعتقاد به رزاقیت خدا یکی از موثر‌ترین عوامل قطع ارتباط با خدا و خلق خدا است.

وی ادامه داد: این افراد که ارتباط خود را با خدا و خلق خدا قطع می‌کنند یا موحد نیستند و یا اعتقادشان به رزاقیت خدا ضعیف است و این افراد از اینکه رزق و روزی به دست خدا است غافل هستند.

به گفته وی، امروز در جامعه باور‌ها و اعتقادات به رزاقیت خدا ضعیف و کم رنگ شده است و برای کسب رزق و روزی و ثروت بیشتر متوسل به گناه و از راه حرام هسستند.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه خداوند در آیات به دو مطلب مهم رزاقیت خداوند و ارتباط با نقش و مقام و جایگاه حیات دنیا در مقابل حیات آخرت اشاره دارد، گفت: نخستین موضوعی که خداوند در آیه ۲۶ سوره رعد مطرح کرده است رزق و روزی انسان هااست.

وی ادامه داد: براساس فرهنگ قرآنی رزق و روزی همه موجودات و جنبندگان روی زمین و هر موجودی که دارای حیات است در اختیار خدااست و این یک قانون کلی براساس فرهنگ قرآنی است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: رزق و روزی و مقدار رزق و روزی همه موجودات دنیا را خداوند مشخص کرده است و هیچ جنبنده‌ای روی زمین و اعماق زمین و افیانوس‌ها و در اوج آسمان‌ها بدون رزق و روزی خداوند نیست.

حجت الاسلام اسلامی تبار ابراز کرد: کم و زیاد بودن رزق و روزی انسان به دست خدا است و خداوند به هر کدام از بندگان خودش بخواهد بیشتر و به هرکدام که بخواهد کمتر روزی می‌دهد، اما چون خداوند حکیم است رزق روزی کمتر و بیشتر خداوند نیز دارای حکمت است.

وی افزود: ارتباط این آیه با آیه قبلی در این است که برخی انسان‌ها برای کسب روزی بیشتر متوسل به گناه شده و از راه حرام به دنبال ثروت بیشترهستند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: کسی که به دنبال روزی حرام است هم رابطه اش را با خدا و هم با بندگان خود قطع می‌کند و هم سبب فساد در جامعه می‌شود.

حجت الاسلام اسلامی تبار گران فروشی، کم فروشی، ظلم به مردم را فساد خواند و اظهار داشت: امروز برخی فرصت طلب و سودجو با استفاده از موقعیت به وجود آمده و عدم نظارت دقیق بر بازار اجناس خودرا به چندین برابر قیمت خرید می‌فروشند.

وی افزود: فروش جنس درجه دو و سه به جای جنس درجه یک و مرغوب سبب دوری از خدا و بندگان خدا و فساد در جامعه می‌شود.

امام جمعه موقت کاشان گفت: امروز باور‌ها و اعتقادات به رزاقیت خدا در جامعه ضعیف و کم رنگ شده به طوریکه برای کسب رزق و روزی و ثروت بیشتر متوسل به گناه و از راه حرام هستند./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات