۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۶۰۲۷۲۶
یادداشت؛

تکرار حماقت آمریکا

تکرار حماقت آمریکا
دولت آمریکا نمی‌تواند درک صحیحی از موقعیت‌های ایران داشته باشد و نمی داند اظهار نظرش را در چه موقعیتی انجام دهد.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، اینکه اهل بیت طاهرین(ع) فرموده‌اند که خدا را شکر دشمنان ما از احمق‌ها هستند، واقعیتی است که نمونه‌های عینی آن را امروزه شاهد هستیم.
 
استکبار و به خصوص آمریکا سال‌هاست که علیه سپاه پاسداران، انواع و اقسام بدگویی‌ها و تهمت‌ها را مطرح می‌کند، سپاه هم خاری بر چشمان استکبار است و وظیفه‌اش را به شکل احسن انجام داده است. اخیرا شاهد بودیم که دولت آمریکا رسما سپاه را تروریست اعلام کرد.
 
زمان‌نشناسی آمریکا
 
جالب این است که در چه زمانی این مطلب اعلام می‌شود! درست در بحبوحه سیل که خدمات و زحمات بی‌دریغ سپاه عزیز در چشم همگان است و بار بزرگی را در این شرایط به دوش می‌کشد اعلام می‌شود که سپاه تروریست است!
 
دولت آمریکا نمی‌تواند درک صحیحی از موقعیت‌های ایران داشته باشد و نمی داند اظهار نظرش را در چه موقعیتی انجام دهد، لااقل می توانست تروریست بودن سپاه را به وقتی دیگر موکول کند.
 
کدام انسان منصفی است که به خودش اجازه دهد نیرو‌های خدومی که خالصانه و سختگی‌ناپذیر در جهت گره گشایی از مردم سیل زده تلاش می‌کنند را تروریست بداند. حالا اگر این خدمات مردمی را در کنار نقش مهم و سازنده سپاه در مبارزه با داعش و تروریست‌های حقیقی قرار دهیم عمق حماقت آمریکا بیشتر نمایان می‌شود.
 
کدام انسان آگاه و بصیری است که به این نتیجه نرسیده باشد که اگر رشادت‌های سپاه نبود الان داعشی ها در ایران بودند و امنیت کشور را به مخاطره می‌انداختند. این سپاه بود که با عنایت خداوند متعال شر داعش را از ایران دور کرد. نه تنها از ایران، بلکه نقش استراتژیک سپاه در پاکسازی عراق و سوریه هم از داعش چشمگیر بوده است. با این اوصاف کدام عاقلی می‌تواند بپذیرد که سپاه تروریست است؟!
 
موضعی وحدت آفرین
 
نکته دیگری که جا دارد به آن اشاره کرد این است که بعد از اعلام ترویست بودن سپاه، وحدت جالبی در بین مردم و مسئولین در حمایت از سپاه ایجاد شد؛ حتی کسانی که تا پیش از این هر از گاهی تعریضی به سپاه می‌زدند و ادعا‌های واهی را مطرح می‌کردند در قبال این موضع آمریکا، موضع گیری کردند و به حمایت از سپاه پرداختند.
 
این رویداد مصداقی از این مَثَل است که «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد». تروریست خواندن سپاه از سوی آمریکا بر محبوبیت سپاه افزود و و حدتی مثال زدنی را در میان طیف‌ها و گرایش‌های مختلف سیاسی و مردمی ایجاد کرد. /۹۹۹/ی704/س
 
بابک شکورزاده
ارسال نظرات