۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۶۰۲۷۳۷

لبنان تصمیم آمریکا درباره جولان اشغالی را نمی پذیرد

لبنان تصمیم آمریکا درباره جولان اشغالی را نمی پذیرد
رییس جمهوری لبنان در دیدار با هیاتی از کنگره آمریکا تاکید کرد که لبنان هرگز حاکمیت رژیم اشغالگر اسرائیل بر جولان اشغالی را نمی پذیرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، میشل عون رییس جمهوری لبنان در دیدار هیات کنگره آمریکا گفت: تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن جولان اشغالی سوریه برای اسرائیل هرگز از سوی لبنان مورد قبول نیست.
وی افزود: بخش هایی از مناطقی که توسط اسرائیل اشغال شده در مزارع شعبا و بلندی های کفر شوبا متعلق به لبنان است.
'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا 5فروردین (۲۵ مارس) فرمان به رسمیت شناختن بلندی‌های جولان اشغالی را در کاخ سفید امضا کرد.
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی هم که در مراسم امضای این سند حضور داشت، آن را یک «اقدام تاریخی» از سوی ترامپ خواند.
رژیم صهیونیستی این بخش از خاک سوریه را پس از جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۶۷میلادی اشغال کرد.
اما سازمان ملل متحد همچنان بلندی‌های جولان را بخشی از خاک سوریه می‌داند.
به گزارش ایرنا، شورای امنیت سازمان ملل متحد به دنبال این اقدام ترامپ به درخواست سوریه که اقدام آمریکا را «نقض وقیحانه» قطعنامه‌های این نهاد دانسته بود، تشکیل جلسه داد.
سخنران‌های این جلسه، یکی پس از دیگری از حاکمیت سوریه بر بلندی‌های جولان حمایت کردند و با ضمیمه شدن این منطقه به اراضی تحت اشغال رژیم صهیونیستی به شدت مخالفت کردند.
امریکا در 70 سال گذشته همواره از رژیم صهیونیستی دفاع کرده و حتی در برابر برخی جنایت های آن چشم پوشی و در نهایت در صورت محول شدن به شورای امنیت از وتو استفاده می کند.

العالم

ارسال نظرات