۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۶۰۲۷۴۷
نماینده ولی فقیه در سوریه:

آمریکا بزرگترین تروریست جهان است

آمریکا بزرگترین تروریست جهان است
نماینده ولی فقیه در سوریه در خطبه های نماز جمعه گفت: آمریکا بزرگترین دولت تروریستی جهان است.
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری نماینده ولی فقیه در سوریه  که در خطبه های نماز جمعه در مصلای زینبیه سخن می گفت، افزود: جنایت های آمریکا در چند دهه اخیر در مناطق مختلف جهان اثبات می کند که این کشور بزرگ ترین دولت تروریست در جهان است.
وی با تاکید بر این که تصمیم اخیر دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا در ارتباط با قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تروریستی با توجه به سوابق جنایت های امریکا در جهان منافقانه است ، یادآور شد: خنده آور است که این تصمیم یک موسسه ملی و قانونی و مردمی در یک دولت قانونی مثل جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرار داده است.
نماینده ولی فقیه در سوریه تصریح کرد: علت اصلی چنین تصمیمی این است که جمهوری اسلامی ایران توانسته از طریق سپاه پاسداران با تروریسم تکفیری داعشی ساخته آمریکا مبارزه کند و آن را شکست دهد و اکنون ترامپ به همین خاطر دست به چنین اقدامی علیه سپاه زده است.
آیت الله طباطبایی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی یکی از قربانیان بزرگ تروریسم در جهان است عنوان کرد: وجود 17 هزار شهید ترور در سال های اخیر گواه روشنی بر این سخن است.
وی خاطرنشان کرد: با این وجود باید از خطرات و تبعات این تصمیم بر امنیت جهان و نه فقط بر امنیت ایران یا محور مقاومت هشدار دهیم.
خطیب جمعه مصلای زینبیه تصریح کرد: شاید سکوت کشورهای جهان باعث شود ترامپ با تصمیم های احمقانه اش بعضی از ارتش های رسمی جهان را نیز در فهرست سیاه تروریسم قرار دهد.
آیت الله طباطبایی اشکذری تاکید کرد: ما موضع گیری بعضی از کشورها چون عربستان سعودی را که از این تصمیم حمایت کردند، محکوم می کنیم و این کشورها به طور ساده لوحانه گمان می کنند که ارباب آمریکایی خود را با این گونه سیاست های خفت بار راضی می کند و از یاد برده است که ترامپ به آن ها با خفت و خواری به آن ها نگاه می کند هرچند که آنان تمام و کمال تسلیم او شوند.
وی با اشاره به این که در روز ولادت امام حسین علیه السلام و روز سپاه پاسداران جمهوری اسلامی تصمیم آمریکایی غیرمعقول و احمقانه ای از سوی ترامپ رییس جمهوری آمریکا صادر شد، گفت: چنین تصمیمی مخالف همه معیارهای بین المللی برای واردکردن یک نیروی نظامی رسمی مثل سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به فهرست سیاه تروریسم است و محکومیت های جهانی اقدام ترامپ نیز این موضوع را ثابت می کند.
نماینده ولی فقیه در سوریه تصریح کرد، این تصمیم روی حقیقی سیاست استکباری و ظالمانه آمریکا را که هیچ نوع مقاومتی تحمل نمی کند، آشکار کرد به همین خاطر باید گفت که از این رو هیچ فرقی بین اوباما و ترامپ نیست و آن ها جز نمایی از این سیاست ها نبودند و نیستند حتی اگر نقش آن ها متفاوت بود.
آیت الله طباطبایی یادآور شد: این تصمیم آمریکا نشان داد که منافع صهیونیست ها تا چه حد در اتخاذ تصمیمات در این کشور نفوذ دارد و حتی رییس جمهوری آمریکا آماده است که همه قوانین و عرف های بین المللی را برای راضی نگاه داشتن رژیم صهیونیستی زیر پا بگذارد.
وی ادامه داد: در دیدگاه این رژیم ایران و محور مقاومت تهدیدی وجودی برای آن است و این تصمیمات ظالمانه از جمله الحاق خاک اشغال جولان به حاکمیت رژیم صهیونیستی و وارد کردن سپاه در فهرست سیاه تروریسم و قبل از آن واردکردن جنبش های مقاومت در منطقه در این لیست مثال های واضحی برای آن است.
خطیب جمعه مصلای زینبیه با تاکید بر این که ما باید بین این گام ها و طرح معامله قرن فرق نگذاریم و همه این گام ها برای ازبین بردن مساله فلسطین است، افزود: دفاع از سپاه پاسداران اسلامی یک واجب جهانی برای حفاظت از صلح بین المللی است و ایستادن در کنار سپاه پاسداران ایستادن در کنار حق و اهل حق علیه باطل و اتباع آن است.
آیت الله طباطبایی اشکذری عنوان کرد: این تصمیم آمریکا در آینده نزدیک عمق دیدگاه های امام خامنه ای (دام ظله) را که محاسبات آمریکا را اشتباه توصیف و تاکید کرده که تصمیمات آن ها همیشه نتایج معکوس داشته و مشکلی برای آن ها ایجاد می کند ، ثابت خواهد کرد.
وی ادامه داد: اکنون نیز برخی زوایای تصمیم های اشتباه امریکا در منطقه در گذشته وجود دارد و می توان با توجه به اعتراف های خود ترامپ احمق که گفت 7 تریلیون دلار برای جلوگیری از حضور ایران در منطقه خرج کرده اند به آن پی برد.
نماینده ولی فقیه در سوریه یادآور شد: این تصمیم آمریکا هنگامی صادر شد که سپاه پاسداران مشغول کمک رسانی به سیل زدگان ایرانی در زیر گل و لای و باران شدید بود و این کار باعث شد که محبت آن ها در دل ملت ایران بیشتر شود و اکنون موجی از حمایت های مردمی با پوشیدن لباس سپاه در مراکز مختلف به راه افتاده است.
آیت الله طباطبایی اشکذری با اشاره به اینکه اگر می خواهید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بشناسید باید نظر مردم عراق و سوریه را در این خصوص جویا شوید و موقعیت سپاه در این کشورها را بدانید، گفت: 
تصمیم ترامپ موجب شد تا نفرت از آمریکا که مانع رسیدن کمک های انسانی به سیل زدگان در ایران شد، افزایش یابد و پایه مردمی سپاه مستحکم تر شود.
وی خاطرنشان کرد: نیروهای مقاومت و کشورهای همسایه در منطقه نیز اقدام هایی را برای کمک رسانی به ملت ایران و تحویل این کمک ها به سپاه پاسداران انجام دادند که نشانگر افزایش مقبولیت سپاه است و اینکه یک نهاد رسمی است که می توان با آن ارتباط برقرار کرد.
خطیب نماز جمعه مصلای زینبیه تصریح کرد: این تصمیم جاهلانه ترامپ باعث نخواهد شد که جنگی علیه جمهوری اسلامی ایران شروع شود چون دشمنان به دنبال چنین چیزی نیستند و دلیل آن عجز و ناتوانی آنان برای شروع چنین جنگی به دلیل درک قدرت ایران است.
آیت الله طباطبایی اشکذری خاطرنشان کرد: ترامپ و شیاطین و اشرار فکر می کنند که با این تصمیمات دستاوردهای جدیدی را رقم خواهند زد ولی آن ها تجارب خود را در چهل سال گذشته تکرار می کنند و باید گفت چیزی عاید آن ها نخواهد شد.
وی ادامه داد: هنگامی که استکبار جهانی و صهیونیسم و تکفیری ها برای ضربه زدن به مقاومت با این جنگ همه جانبه وارد عمل شدند ، استواری و وحدت ایران افزایش یافت و بر دشمنان خود پیروز شد و یک جبهه مقاومت بزرگ که در ایران عراق و سوریه و لبنان حضور دارد، تشکیل شد.
نماینده ولی فقیه در سوریه تاکید کرد: بعد از تصمیم اخیر ترامپ همه نیروهای مقاومت برای پشتیبانی از ایران به خصوص از رهبری و ملت و حکومت ایران و برای ایستادن در کنار سپاه پاسداران و تقدیر از تلاش های آن ها در مبارزه با تروریسم ساخته آمریکا و صهیونیسم است به پا خواستند.
آیت الله طباطبایی اشکذری با تاکید بر این که من موضع گیری شرافتمندانه مردم استوار سوریه در هنگام دیدار نماینده های این ملت برای ارائه کمک به سیلزدگان ایران علی رغم وضعیت سخت زندگی تقدیر و تشکر می کنم و آن را از یاد نخواهم برد، تصریح کرد: چیزی که فرزندان مقاومت را گردهم می آورد بزرگ تر از آن است که تصمیم گیری های احمقی مثل ترامپ بتواند بر آن تاثیر بگذارد. این رابطه مثل یک شجره طیبه است که اصلها ثابت و فرعها فی السما است که با خون شهدا قوی شده است.
وی در خطبه های اول نماز جمعه نیز در ارتباط با توجه به تقوای الهی و تفاوت بین توبه و استغفار سخن گفت.
ارسال نظرات