۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۶۰۲۷۵۰
قائم مقام معاونت پژوهش مطرح کرد؛

ضرورت ورود حوزه علمیه به پژوهش های میدانی

ضرورت ورود حوزه علمیه به پژوهش های میدانی
حجت الاسلام اسحاقی با ضروری دانستن ورود حوزه علمیه به پژوهش های میدانی بر کم کاری حوزه علمیه در زمینه آسیب شناسی اجتماعی تصریح کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اسحاقی قائم مقام معاونت پژوهش حوزه های علمیه در امور استان ها با بیان این که امور استان پل ارتباطی استان ها با معاونت پژوهش حوزه های علمیه به شمار می رود، تصریح کرد: در استان ها شاهد خلا های فراوانی بودیم که با تشکیل شورای پژوهش در استان ها شاهد این هستیم که رشد پژوهش در استان ها رو به افزایش است.

قائم مقام معاونت پژوهش حوزه های علمیه در امور استان ها گفت: به دلیل مشکلات موجود در مباحث حمایت از معاونان پژوهش سعی بر این شد تا با تصویب ماده واحده ای معاونان پژوهش از میان اساتید صاحب نظر و پژوهش گر مدارس انتخاب شوند.

وی عنوان کرد: بازدید از حوزه های علمیه شهرستان ها یکی از مهم ترین بخش های فعالیت امور استان است و سبب شده تا از نزدیک در جریان روند کار پژوهش در استان ها قرار بگیریم.

حجت الاسلام اسحاقی گفت: پژوهش های میدانی باید در حوزه های علمیه رواج پیدا کند زیرا در بحث آسیب شناسی اجتماعی حوزه های علمیه تا کنون کار چشم گیری را انجام نداده اند.

وی افزود: معتقدم با همکاری نهاد های استانی همچون استانداری، اوقاف، سازمان تبلیغات و نهاد های این چنینی می شود مشکلات موجود در جامعه را آسیب شناسی کرد.

قائم مقام معاونت پژوهش در امور استان ها اظهار داشت: مهاجرت معکوس بدین معنا که افراد با سواد قم به استان ها و شهرستان ها به عنوان مجتهد شهر یا استان مهاجرت کنند تا در استان ها و شهر ها الگوی پژوهشی وجود داشته باشد در دستور کار قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: استفاده از ظرفیت های فن آوری های روز دنیا همچون ویدئو کنفرانس ها سبب شده تا جلسات استانی به راحتی و کم هزینه تر برگزار شود./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات