۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۶۰۲۷۷۴
طاهری خبر داد؛

ارسال ۴۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی

ارسال ۴۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی
طاهری از ارسال 450 مقاله به شش زبان از 4 قاره و 22 کشور به دبیرخانه همایش بین المللی بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدمهدی طاهری امروز در نشست خبری همایش بین المللی بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران که در سالن جلسات مجتمع امین برگزار شد با اشاره به فعالیت های مجتمع آموزش عالی علوم انسانی جامعه المصطفی گفت: مرکز تخصصی علوم انسانی با رویکرد اسلامی در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب به دنبال ایجاد مرجعیت علمی در این زمینه است.

معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی علوم انسانی جامعه المصطفی ادامه داد: معاونت پژهش این مرکز به دنبال تحقق اهدافی همچون تربیت پژوهشگر، تهیه و تدوین متون مورد نیاز گروه های علمی در بحث علوم انسانی و تبدیل شدن به مرکزی برای تبادل افکار در زمینه اسلامی سازی علوم انسانی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران مجتمع آموزش عالی علوم انسانی احساس وظیفه کرد تا با برگزاری همایش بین المللی بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران به بازشناسی آثار داخلی و خارجی انقلاب اسلامی ایران، ترویج و نشر دستاوردهای علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی، شناخت آسیب ها و تهدیدهای فراوری انقلاب و اتخاذ راهکارهای صحیح در تداوم ارزش های انقلاب اسلامی بپردازد.

دبیر علمی همایش بین المللی بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: این همایش از دی ماه سال 97 با کسب مجوز از وزارت علوم تحقیقات و فناوری و دریافت مجوز isc از پایگاه استنادی جهان اسلام آغاز به کار کرد.

وی با بیان این که بیش از 20 مرکز داخلی و خارج از کشور مجتمع آموزش عالی علوم انسانی را در برگزاری این همایش همراهی می کنند، گفت: بیش از 100 نفر در این همایش در قالب کمیته های چهارگانه سیاستگذاری، علمی، اجرایی و ارزیابی مقالات نقش داشته اند که از جمله فعالیت های این کمیته ها می توان به برگزاری 40 نشست علمی در داخل و خارج  از کشور اشاره کرد.

طاهری با اشاره به آثار ارسالی به دبیرخانه همایش بین المللی بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران افزود: در مدت دو ماه 450 مقاله علمی از 4 قاره به شش زبان و از 22 کشور به دبیرخانه همایش ارسال شده است که در نهایت 9 مقاله برتر جهت ارائه در سه کمیسیون تخصصی آثار علمی انقلاب اسلامی، آثار فرهنگی انقلاب اسلامی و چالش ها و راهکارها انتخاب شد./1324/پ202/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات