۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۶۰۲۷۸۹

نشست هم‌اندیشی همایش بین‌المللی «فقه گردشگری» برگزار شد

نشست هم‌اندیشی همایش بین‌المللی «فقه گردشگری» برگزار شد
کارگاه هم‌اندیشی همایش بین‌المللی «فقه گردشگری» در جمع استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، کارگاه هم‌اندیشی همایش «بین‌المللی فقه گردشگری» امروز با حضور جمعی از استادان به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری استان آذربایجان شرقی و حوزه جامعه‌المصطفی واحد تبریز در سالن شمس این دانشگاه برگزار شد.

عزیز جوانپور، رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی در این نشست اظهار داشت: پرداختن به علوم انسانی در جامعه اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این امرمشارکت و وحدت حوزه و دانشگاه را می‌طلبد. اگر این دو نهاد در این حوزه باهم هماهنگ نباشند، فرهنگ جامعه آسیب می‌بیند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی حاصل تلاقی وحدت حوزه و دانشگاه است، اضافه کرد: بدون وحدت حوزه و دانشگاه هیچ تحولی در جامعه به نتیجه نمی‌رسد. علم فقه ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد و می‌تواند پاسخگوی مسائل و چالش‌های جامعه دینی و اسلامی باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی عنوان کرد: علوم دینی و علوم انسانی نقش بی‌بدیلی در جامعه ایفا می‌کنند. موضوع گردشگری یکی از بحث‌های بین‌رشته‌ای و چالش‌برانگیز جامعه است و این موضوع باید در دانشگاه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفته و مشکلات آن مرتفع شود. پاسخ ندادن به شبهات و مسائل این حوزه می‌تواند جامعه دینی را به سوی ناکارآمدی رهنمون کند.

جوانپور بر ضرورت اهمیت ایجاد معاونت علوم انسانی و هنر در دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد و توضیح داد: بسیاری از معضلات جامعه به‌خصوص در حوزه فرهنگ ناشی از کم‌کاری در حوزه علوم انسانی است و تشکیل این معاونت حاکی از اهمیت علوم انسانی در دانشگاه دارد.

وی با قدردانی از مسئولان برگزارکننده همایش بین‌المللی فقه گردشگری مطرح کرد: نسبت به هدف بزرگی که در پیش داریم خیلی راه مانده و نسبت به آنچه که قبلاً بوده‌ایم خیلی پیش آمده‌ایم؛ امیدوارم با فکر پویا و هم‌افزایی و همفکری بیش از پیش به نیازهای جامعه پاسخ و در راه نیل به اهداف عالی جامعه دینی و اسلامی موفق باشیم./935/د102/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
احسنت به همایش فقه گردشگری
0
0