۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۶۰۲۸۱۴
امام جمعه موقت اصفهان:

تبعیت از جانشین ولیّ عین تبعیت از خود ولیّ است

تبعیت از جانشین ولیّ عین تبعیت از خود ولیّ است
آیت الله مهدوی گفت: تبعیت از جانشین یک ولیّ همچون تبعیت از خود ولیّ است چرا که حضرت موسی (ع) عهد شکنی با جناب هارون (ع) را عهد شکنی با خودشان معرفی می‌کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه تفسیر قرآن امروز که در مدرسه صدر بازار برگزار شد، گفت: مبلغان دینی باید توجه بیش تری به افراد تازه مسلمان داشته باشند.

وی در ادامه تفسیر سوره طاها، آیات هشتاد و پنجم و هشتاد و ششم را تلاوت کرد و افزود: بعد از دریافت کردن الواح تورات توسط حضرت موسی (ع) خداوند به ایشان فرمود قوم شما توسط سامری گمراه شده است.

آیت الله مهدوی ابراز کرد: حضرت موسی (ع) در گمراهی قومشان مقصر نبودند چرا که برای خودشان جانشین تعیین کرده بودند و به قومشان دستور داده بودند تا زمان بازگشتشان از کوه طور از حضرت هارون (ع) پیروی کنند، ولی مردم در فتنه ایجاد شده توسط سامری گرفتار شدند و گوساله پرستی پیشه کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تبیین کرد: نکته تربیتی که می‌توان از این داستان دریافت کرد این است که دعوت کنندگان به دین الهی باید به افراد تازه مسلمان بیش‌تر از دیگران توجه کنند چرا که در وجود افراد تازه مسلمان دین به خوبی تثبیت نشده است.  

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: دو جوان مسیحی به بنده مراجعه کردند و بنده یگانه بودن خداوند برای آن‌ها ثابت کردم و آن‌ها بعد از یک هفته که دقیق روی مبانی عقلی دین اسلام تفکر کردند چندین سؤال مطرح کردند و با دریافت پاسخ سؤالاتشان مسلمان شدند؛ اسلام در ابتدای امر در وجود انسان تازه مسلمان استقرار ندارد لذا باید با پیگیری‌های مداوم اسلام را در وجودش اثبات کرد.

استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه با بیان این که عاقبت بخیری از مسائل بسیار مهم و مؤثر در حیات معنوی انسان است، ابراز کرد: انسان از آینده دینی خودش اطلاع ندارد و نمی‌داند چه آینده‌ای در انتظارش است؛ افرادی در اوایل انقلاب بودند با کتاب نوشتن و گفتارشان از انقلاب و امام خمینی (ره) تمجید و تعریف می‌کردند، ولی در پایان عمر به واسطه اطمینان کردن به خودشان از راه منحرف شدند تا جایی که یکی از آن‌ها خطاب به من می‌گفت نیازی نیست برای سلامتی امام خمینی (ره) دعا کنی، من احترامش را حفظ کردم، ولی از درون دلم برایش تأسف خوردم.

وی با بیان این که انحراف از راه حق باید دل یک مُبلّغ دینی و روحانی را به درد آورد، اظهار کرد: حضرت موسی (ع) بعد از گوساله پرست شدن قومشان بسیار ناراحت شدند، ولی در عمل با استدلال با قومشان صحبت کردند؛ حضرت موسی (ع) خطاب به قومشان فرمود،‌ای قوم من آیا پروردگارتان با شما وعده نیکو نگذاشت و تورات را به عنوان یک قانون نازل نکرد، آیا اضافه شدن ده شب برای شما طولانی بود یا این که می‌خواستید خداوند غضبش را بر شما وارد کند.

آیت الله مهدوی تشریح کرد: حضرت موسی (ع) برای زمان چهل روزه‌ای که در میان قومشان نبودند جانشین انتخاب کردند پس چگونه ممکن است پیامبر اسلام (ص) برای بعد از رحلتشان کسی را برای هدایت مسلمانان تعیین نکرده باشند؛ پیامبر (ص) در مسافرت‌های جزیی که برایشان پیش می‌آمد، امت را رها نمی‌کردند و کسی را به عنوان جانشین انتخاب می‌کردند؛ در حال حاضر اگر یک رییس جمهور در دنیا بخواهد برای مدتی به کشور دیگری سفر کند، جانشین برای خودش معین می‌کند؛ آیا حکمت یک رییس جمهور کافر از حکمت پیامبر اسلام که اعظم پیامبران هستند، بیشتر است؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تبعیت از جانشین یک ولیّ همچون تبعیت از خود ولیّ است چرا که حضرت موسی (ع) خطاب به قومشان می‌فرمایند شما در وعده با من تخلف کردید در صورتی که مردم حضرت هارون (ع) را کنار گذاشته بودند؛ قوم حضرت موسی (ع) زمانی از راه حق منحرف شدند که جانشین حضرت موسی (ع) یعنی جناب هارون (ع) را رها کردند و به پیروی از سامری مشغول شدند./۸۶۷/پ210/ب1
محمد قربانیان
ارسال نظرات