۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۶۰۲۸۱۶
مسؤول مدرسه علمیه بهشهر:

فقه شیعی ظرفیت عظیمی برای تأمین نیاز‌های جامعه در همه سطوح است

فقه شیعی ظرفیت عظیمی برای تأمین نیاز‌های جامعه در همه سطوح است
مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر گفت: فقه شیعه ظرفیت عظیمی برای تأمین نیاز‌های جامعه در همه سطوح است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، مسؤول مدرسه علمیه امام صادق (ع) بهشهر امروز در دیدار مدیران و طلاب این مدرسه علمیه که به مناسبت اعیاد شعبانیه برگزار شد با بیان این که یکی از رسالت‌های مهم حوزه در کنار پرورش طلاب علوم دینی، تولید علم است، افزود: در عرصه تولید علم فعالیت حوزه باید شتاب بیشتری به خود بگیرد.
 
حجت الاسلام جباری با تأکید براین که اگر حوزه در عرصه تولید علم با هدفگذاری و استراتژی مشخصی حرکت نکند به طور حتم از سایر مراکز علمی باز خواهد ماند، خاطرنشان کرد: حوزه از دیرباز مهد تولید علم دین بوده و این جایگاه مهم و رفیع امروز نیز باید حفظ شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که برخی‌ها تلاش می‌کنند با دروغ پردازی جایگاه حوزه را در جامعه اسلامی تضعیف کنند، بیان داشت: حوزه باید همانند گذشته با تلاش و مجاهدت، نشاط و رشد علمی را در خود حفظ کند.
 
مسؤول مدرسه علمیه امام صادق (ع) بهشهر با بیان این که یکی از رسالت‌های مهم حوزه پاسخگویی به نیاز‌های روز جامعه بوده است، افزود: جایگاه پاسخگویی حوزه امروز نیز باید همانند گذشته با قدرت حفظ شود.
 
حجت الاسلام جباری با اشاره به این که فقه شیعه ظرفیت عظیمی برای تأمین نیاز‌های جامعه در همه سطوح است، خاطرنشان کرد: علیرغم این که عده‌ای فقه شیعی را ناتوان در پاسخگویی به نیاز‌های روز جامعه می‌دانند، اما در عمل ثابت شده که ورود فقه به مسائل روز جامعه می‌تواند درد‌های جدیدی را به سوی جویندگان علم بگشاید.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز نیاز داریم فقه برای پاسخگویی به نیاز‌های بی پاسخ و برزمین مانده جامعه اسلامی به میدان بیاید، تصریح کرد: در این عرصه مهم نقش حوزه‌های علمیه در بهره گیری از ظرفیت فقه شیعی برای برون رفت جامعه اسلامی از مشکلات پیش روی بسیار حائز اهمیت و ضروری است.
 
مسؤول مدرسه علمیه امام صادق (ع) بهشهر با اشاره به این که ورود فقه به مسائل پزشکی و حتی اقتصادی بسیاری از راه‌های بسته شده در این عرصه را باز کرده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این ظرفیت عظیم دین در جهت رفاه عمومی و رفع مشکلات مردم و جامعه اسلامی بسیار آثار و برکات ارزشمندی از خود به جای گذاشته است.
 
حجت الاسلام جباری با تأکید براین که تلاش‌های علمی حوزه به ویژه طلاب جوان در این عرصه مهم باید هر روز بیشتر تقویت شود، تصریح کرد: امروز جامعه اسلامی به طلابی مستعد و با بنیه علمی قوی نیازمند است تا بتواند پاسخگوی نیاز روز جامعه باشند./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات