۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۶۰۲۸۳۷
حجت الاسلام دانشمند:

منتظر واقعی عامل به واجبات و تارک محرمات است

منتظر واقعی عامل به واجبات و تارک محرمات است
استاد حوزه علمیه گفت: در بحث مهدویت نباید به دنبال رؤیت امام زمان بود بلکه برای رضایت امام زمان باید عمل به واجبات و ترک محرمات را رعایت کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی دانشمند شب گذشته در گردهمایی مهدویت که در آستان مقدس امامزاده محمد اوسط فرزند بلافصل امیرمومنان (ع) در جوشقان استرک کاشان برگزار شد، گفت: جدی‌ترین موضوع در معارف اسلامی موضوع مهدویت و امام زمان (عج) است.

وی رضایت امام زمان (عج) را در رعایت حفاظت از چشم، گوش، زبان، لقمه حلال و حرام، پاکی و طهارت، رعایت محرم و نامحرم، عمل به واجبات و ترک محرمات دانست.

حجت الاسلام دانشمند با اشاره به اینکه در جامعه مهدوی ربا و نزول جایگاهی ندارد، افزود: امروز بانک‌ها مبتلا به ربا و نزول هستند و در بازار خرید و فروش‌های حلال کمتر دیده می‌شود و برخی از کسب و کار‌ها صد در صد شرعی نیست و برای همین اگر امام زمان هم ظهور کند منکر امامت او می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برخی در اعتقادات خود باید تجدید نظر کنند و برای شناخت امام عصر وقت و زمان بیشتری اختصاص دهند، گفت: در موضوع مهدویت نباید به دنبال رویت امام زمان (عج) باشید بلکه باید برای جلب رضایت امام زمان تلاش کنید.

استاد حوزه علمیه همچنین با بیان اینکه بازار ادعای دیدار با امام زمان (عج) و ارتباط با حضرت در جامعه داغ است، اظهار داشت: امروز تعداد زیادی از بانوان به دلیل داشتن شاکی خصوصی به جرم ادعای همسر امام زمان بودن و کلاهبرداری از مردم در زندان به سر می‌برند.

حجت الاسلام دانشمند عدم معرفت به مبانی اسلامی را چالش امروز جامعه دانست و اظهار داشت: برخی از ما اهل تفکر نیستیم و هرکس هر ادعایی در رابطه با امام زمان دشاته باشد بدون تفکر می‌پذیریم.

به گفته وی امروز تعداد مراجعه کنندگان به رمال و کف بین و جادوگر بیشتر مراجعه کنندگان به معارف اسلامی است و برای همین است که خرافات در جامعه به شدت در حال رواج است.

استاد حوزه علمیه عامل اصلی جهل و خرافافه پرستی را عدم آگاهی و بی توجهی به مطالعه دانست و افزود: امروز پول‌های زیادی که برای بسته‌های اینترنت هزینه می‌شود یک درصد آن هزینه خرید کتاب و مطالعه نمی‌شود.

حجت الاسلام دانشمند گفت: برخی که ادای دیدن و دیدار با امام زمان (عج) دارند در واقع امام زمان را ندیدند بلکه سربازان امام زمان دیده اند و برخی نیز که مدعی دیدن امام عصر و ارتباط با حضرت را دارند در واقع دکان بازکرده اند و تعداد زیادی مُرید را اطراف خود دارند.

وی رضایت امام زمان (عج) و دیدار با امام عصر را در رعایت ۵ مؤلفه مهم، رعایت حلال و حرام، رعایت پاکی و طهارت، رعایت محرم و نامحرم، عمل به واجبات و ترک محرمات و بازکردن گره مردم و شاد کردن مردم دانست.

این استاد حوزه علمیه یادآور شد: حضرت آیت الله فاضل لنکرانی فرمودند، ۵۰ سال در آیات و روایت تحقیق و بررسی کردم و هیچ عبادتی را بالاتر از خدمت به مردم ندیدم از این رو در این شرایط سخت آنچه را در توان دارید به مردم سیل زده کمک کنید.

حجت الاسلام دانشمند در ادامه با تأکید بر کم رنگ شدن حیا در جامعه و رواج بی حیایی، گفت: امروز سیل بی حیایی و بی تربیتی جامعه را می‌برد و فضای مجازی، گوشی‌های همراه، ماهواره و شبکه‌های فارسی زبان زلزله و سیل‌های ویرانگری است که از سال‌ها قبل خانواده را به چالش کشیده است.

به گفته وی، دشمن ۲۰ سال قبل با استفاده ازاینترنت و فضای مجازی سازی را به صدا درآورده است که امروز صدایش به گوش می‌رسد و جوان‌ها را دین گریز کرده و از نماز و حلال و حرام دور کرده است./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات