۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۶۰۲۸۵۳
رییس شورای اداری تجمع علمای مسلمان لبنان:

آمریکا از هیچ اقدامی برای حمایت از ترامپ دریغ نمی ورزد

آمریکا از هیچ اقدامی برای حمایت از ترامپ دریغ نمی ورزد
رییس شورای اداری تجمع علمای مسلمان لبنان اظهار داشت: دونالد ترامپ از زمان تصدی منصب ریاست جمهوری آمریکا، از هیچ اقدامی برای حمایت از رژیم صهیونیستی دریغ نورزیده است.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، تجمع علمای مسلمان لبنان با برگزاری نشستی تحت عنوان «آمریکا مادر تروریسم» اقدام دونالد ترامپ در درج نام سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی را محکوم کرد.

حجت الاسلام شیخ «حسان عبدالله» رییس شورای اداری تجمع علمای مسلمان لبنان تصریح کرد: بر هیچ شخصی پوشیده نیست که دونالد ترامپ از زمان تصدی منصب ریاست جمهوری آمریکا، از هیچ اقدامی برای حمایت از رژیم صهیونیستی دریغ نورزیده است.

وی ترامپ را متعهد به لابی رژیم صهیونیستی دانست و گفت: لابی صهیونیستی پیش از انتخابات آمریکا از ترامپ حمایت کرد و رییس جمهور آمریکا نیز اکنون با قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی به وعده خود در قبل از انتخابات به اسرائیل عمل کرد.

رییس شورای اداری تجمع علمای مسلمان لبنان افزود: تصمیمات ترامپ برای خدمت به رژیم صهیونیست و در راستای منافع آنان است، بنابراین ایالات متحده برای مردم کشورهای اسلامی، عربی و آزادی خواهان جهان قدمی بر نمی دارد و میانجی گر مناسبی برای درگیری های میان اعراب و رژیم صهیونیستی نیست.

وی تاکید کرد که تمامی تصمیمات اتخاذ شده ترامپ با هدف اجرای طرح «معامله قرن» صورت می گیرد و این به معنای حذف فلسطین است؛ بنابراین ملت های اسلامی باید برای آزادی فلسطین با دشمنان به جنگ برخیزند زیرا این تنها گزینه برای رهایی فلسطین از چنگال ظالمان است.

ترامپ در بیانیه ای که از سوی کاخ سفید منتشر شد، گفت: من امروز بطور رسمی اعلام می کنم که دولت من قصد دارد بر اساس بند شماره 219 از 'قانون مهاجرت و ملیت' ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از جمله سپاه قدس را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی اعلام کند.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی در پی اعلام این تصمیم، در نامه ای به رییس جمهوری و رییس شورای عالی امنیت ملی پیشنهاد کرد که شورای عالی امنیت ملی نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا موسوم به 'سنتکام' را در فهرست گروه های تروریستی قرار دهد.

ارسال نظرات