۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۶۰۲۸۶۹
تحلیلگر اسرائیلی:

نتانیاهو تلاش می‌کند آرامش نسبی حاکم بر غزه را حفظ کند

نتانیاهو تلاش می‌کند آرامش نسبی حاکم بر غزه را حفظ کند
تحلیلگر نظامی سرشناس اسرائیلی عنوان کرد که بنیامین نتانیاهو تلاش خواهد کرد تا در آینده آرامش نسبی حاکم شده بر مرزهای غزه را حفظ کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، یوسی میلمان تحلیلگر نظامی سرشناس اسرائیلی در مقاله‌ای در روزنامه عبری زبان معاریو با اشاره به اینکه نتانیاهو مانع از ورود کمک‌های مالی قطر به غزه نخواهد شد و اجازه می‌دهد این اموال وارد این باریکه شود، تصریح کرد که در مرحله آتی نیز تغییری در سیاست‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در قبال غزه ایجاد نخواهد شد.
میلمان اشاره کرد که نتانیاهو تلاش خواهد کرد مانع از وقوع جنگ و درگیری در مرزهای غزه، سوریه و لبنان و هرگونه تنش و درگیری در کرانه باختری شود.
وی خاطر نشان کرد که نتانیاهو در صورتی که نتواند وعده انتخاباتی خود مبنی بر تحمیل حاکمیت رژیم صهیونیستی بر کرانه باختری عمل کند، سعی خواهد کرد تا آرامش در غزه و کرانه باختری را حفظ کرده و فلسطینیان در کرانه باختری و غزه را به دو بخش کاملا جدا و مجزا تبدیل کند.
این تحلیلگر اسرائیلی تصریح کرد که نتانیاهو همچنان از ازسرگیری مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان طفره خواهد رفت و امیدوار است همکاری امنیتی سرویس‌های امنیتی اسرائیلی و سرویس‌های امنیتی محمود عباس همچنان ادامه داشته باشد.
این در حالی است که بر اساس یک نظرسنجی که مرکز مطالعات اسرائیلی "عکا" انجام داده است، اکثریت شرکت کنندگان معتقدند که بنیامین نتانیاهو پس از پیروزی در انتخابات، قید تفاهمات حاصل شده برای آرام‌سازی اوضاع در غزه تحت نظارت مصر را خواهد زد.
بر اساس نتیجه این نظرسنجی، 66 درصد گفته‌اند که نتانیاهو به منظور جلب اعتماد آویگدور لیبرمن وزیر جنگ سابق در کنست که در انتخابات اخیر توانست 5 کرسی را بدست بیاورد، بی‌خیال تفاهمات برای آرام‌سازی اوضاع در غزه خواهد شد.
34 درصد نیز گفته‌اند نتانیاهو به خاطر لیبرمن قید این تفاهمات را نخواهد زد.
این در حالی است که شبکه عبری زبان "کان" اعلام کرده که لیبرمن برای مشارکت در دولت جدید به نخست وزیری نتانیاهو چندین خواسته را مطرح کرده که یکی از آن‌ها تغییر سیاست‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در قبال غزه و عدم اجرای تفاهمات حاصل شده با حماس است.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین

ارسال نظرات