۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۶۰۲۸۸۵
حماس:

حمایت آمریکا از اعلام حاکمیت تل‌آویو بر کرانه‌باختری نژادپرستانه است

حمایت آمریکا از اعلام حاکمیت تل‌آویو بر کرانه‌باختری نژادپرستانه است
سخنگوی «حماس» حمایت آمریکا از اعلام حاکمیت رژیم صهیونیستی بر کرانه‌باختری رود اردن را خطرساز و نژادپرستانه توصیف کرد.
به گزارش خبرگزاری رسا، «سامی ابوزهری» ­سخنگویجنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس حمایت آمریکا از اعلام حاکمیت رژیم صهیونیستی بر کرانه باختری رود اردن را خطرساز توصیف کرد.
سامی ابوزهری در صفحه خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «حمایت پمپئو، وزیر خارجه آمریکا از سخنان نتانیاهو درباره حاکمیت اسرائیل بر کرانه باختری رود اردن خطرساز، نژادپرستانه و بیانگر خصومت با ملت ما است».
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در گفت وگوی اختصاصی با شبکه سی‌ان‌ان ضمن تاکید بر حمایت گسترده واشنگتن از تل‌آویو اعلام کرد این کشور خواستار زندگی بهتری برای صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی است.
وی درباره مناقشه اراضی اشغالی گفت: ما چشم‌انداز خود را در این خصوص به صراحت بیان کرده‌ایم و آن اینکه تغییری اساسی در مدلی ایجاد شود که از آن استفاده شده است. ما برای مدت چهل سال ایده‌های زیادی در این‌باره داشتیم، اما این ایده‌ها به تحقق صلح بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها منجر نشد.
وزیر خارجه آمریکا با اشاره به طرح شوم واشنگتن برای فلسطینیان موسوم به معامله قرن افزود: ماموریت مشخص شده ما این است که چشم‌اندازی داشته باشیم. فکر می‌کنم در نهایت اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها باید خودشان این مسئله را حل و فصل کنند. به هر حال ما طرحی را مطرح کرده‌ایم که چشم‌اندازی دارد و این چشم‌انداز دربرگیرنده ایده‌هایی جدید و متفاوت و منحصر به فرد است. این طرح در تلاش است تا از زاویه و شکلی متفاوت به مشکلی نگاه کند که غیرقابل حل بوده است.
ارسال نظرات