۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۰۲۸۸۶
رییس‌جمهور کوبا:

باید قدرت دفاعی و اقتصادی خود را در برابر تهدیدات آمریکا تقویت کنیم

باید قدرت دفاعی و اقتصادی خود را در برابر تهدیدات آمریکا تقویت کنیم
رییس جمهور کوبا بر این باور است که ترامپ عامل اصلی کاهش شدید سطح روابط دو کشور به پایین ترین حد در دهه‌های اخیر بوده است.
به گزارش خبرگزاری رسا،  میگوئل دیاز کانل رییس جمهور کوبا روز شنبه دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا را متهم کرد که روابط بین هاوانا و واشنگتن را به پایین ترین و بدترین سطح در دهه‌های اخیر تنزل داده است.وی از مردم کوبا خواست تا قدرت دفاعی و اقتصادی خود را در برابر تهدیدات ایالات متحده تقویت کنند.
رییس جمهور کوبا در سخنانی در مجمع ملی این کشور تاکید کرد: ایالات متحده در حال اعمال محدودیت‌های مالی شدیدی علیه کوبا است که این اقدامات واردات کالاها و منابع مورد نیاز کشور را به شدت سخت و دشوار کرده است.
به گزارش رویترز، شرایط نامساعد اقتصادی ونزوئلا طی سال‌های اخیر موجب شده است تا اقتصاد کوبا نیز به شدت تحت تاثیر منفی قرار بگیرد. این مساله موجب کاهش مصرف انرژی و سوخت توسط شرکت‌های کوبایی شده و این کشور با کمبود کالاهای اساسی و نان؛ مرغ و تخم مرغ روبرو شده است.
تشدید تحریم های دولت ترامپ علیه کوبا نیز دسترسی هاوانا با منابع مالی بین‌المللی را با تنگناهای زیادی همراه کرده است.
آلخاندرو گیل فرناندز وزیر اقتصاد کوبا نیز پیش از این از دولت خواسته بود تا کمربندهای خود را برای مقابله با شرایط نامساعد اقتصادی محکم تر کند و به دنبال کشورهای دیگری برای واردات کالاهای اساسی غیر از ونزوئلا باشد.
کوبا به طور مستقیم یا غیرمستقیم بخش زیادی از نیازهای مصرفی خود از جمله سوخت، مواد غذایی را از طریق واردات تامین می کند.
دولت ترامپ اعلام کرده است که کوبا مسئول اصلی ادامه حیات و بقای دولت نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا است و تحریم‌های جدیدی را علیه هاوانا اعمال کرده است.
ایالات متحده همچنین طی ماه جاری کشتی ها و شرکت هایی را که نفت ونزوئلا را به کوبا منتقل و حمل می کردند، در فهرست تحریم ها و مجازات قرار داده است.
منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
دولت آمریکا دشمن تمام جهان است
0
0