۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۶۰۲۸۹۵

خاطره خواندنی آیت الله امینی از ساده زیستی حضرت امام

خاطره خواندنی آیت الله امینی از ساده زیستی حضرت امام
آیت الله امینی گفت: هرگز در طول دورانی که همراه امام(ره) بودم، چیزی جز سادگی در زندگی ایشان ندیدم.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجج اسلام والمسلمین احمد واعظی «رئیس رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم»، سعید روستاآزاد «معاون فرهنگی و تبلیغی این دفتر» و آقای اباذر جعفری «مدیرکل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین این معاونت» در نشستی صمیمی با آیت الله ابراهیم امینی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار، آیت الله امینی ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های چشمگیر دفتر تبلیغات اسلامی در تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام اظهار داشت: آنچه که جامعه در حال حاضر به آن نیاز دارد، مسأله عدالت است. باید عدالت در جامعه و بین مسئولان نهادینه شود تا مردم به اجرای عدالت در زندگی خود اشتیاق پیدا کنند.

وی گفت: با توجه به اهمیت مقوله عدالت، اخیراً کتابی تحت عنوان «عدالت در اسلام» که حاصل ۴ سال تلاش و تحقیق در این عرصه بوده را آماده چاپ کردیم و امیدواریم پس از انتشار تأثیر مثبتی در جامعه داشته باشد.

آیت الله امینی امام خمینی(ره) را اسوه عدالت خواند و افزود: هرگز در طول دورانی که همراه امام(ره) بودم، چیزی جز سادگی در زندگی ایشان ندیدم؛ در زمانی که امام خمینی(ره) در نجف بود، یکی از تجار کویتی به خاطر گرمای شدید تابستان نجف، کولری برای ایشان فرستاد. امام از پذیرش و استفاده از آن سر باز زدند و گفتند: «مگر همه طلاب کولر دارند که من بخواهم از آن استفاده کنم؟!»

در بخش دیگری از این نشست، حجت الاسلام والمسلمین واعظی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: در سال های اخیر دفتر تبلیغات اسلامی فعالیت های گسترده ای را به ویژه در موضوعات و مباحث فرهنگی و تبلیغی انجام داده است. با وجود این که تنها در چند استان شعبه داریم، اما بیش از ۲۰ استان را مورد پوشش فعالیت های خود قرار داده ایم و در سراسر کشور ۲۰۰ گروه تبلیغی فعال مشغول به امر تبلیغ می باشند.

وی ادامه داد: در اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین معاونت فرهنگی و تبلیغی نیز ۱۷۰ گروه فعال در فضای مجازی مشغول به فعالیت تبلیغی هستند که در قالب های مختلف مالی، آموزشی و تولید محتوا مورد حمایت و پشتیبانی دفتر تبلیغات اسلامی قرار دارند.

در پایان این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین واعظی ضمن آرزوی طول عمر برای آیت الله امینی برای تسریع در چاپ کتاب «عدالت در اسلام» و آماده کردن آن برای نمایشگاه بین المللی کتاب تهران قول مساعد داد/1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات