۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۶۰۲۹۰۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

نگاه و روحیه انقلابی و عمل جهادی توصیه رهبری به جوانان است

نگاه و روحیه انقلابی و عمل جهادی توصیه رهبری به جوانان است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: تأکید رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به جوانان داشتن سه ویژگی نگاه انقلابی، روحیه انقلابی و عمل جهادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد، با تبیین نقش دانشگاه و دانشگاهیان در اجرایی کردن مفاد بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت.

وی با اشاره به اینکه خطاب اصلی رهبری در این بیانیه به جوانان مبتکر و انقلابی است، ادامه داد: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب سه ویژگی را برای جوانان مدنظر قرار داده و تأکید کرده‌اند که جوانان باید نگاه انقلابی، روحیه انقلابی و عمل جهادی داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در این راستا در وهله نخست باید نگاه‌ها درست باشد، تصریح کرد: رهبری همواره به انقلابی بودن خود افتخار می‌کنند؛ ازاین‌رو جوانان باید تلاش کنند نگاه و روحیه آن‌ها انقلابی باشد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر این اساس انسان باید در مواضع گوناگون روحیه انقلابی خود را بروز و ظهور دهد؛ اما از همه مهم‌تر این است که عمل او جهادی باشد.

وی با اشاره به اینکه رهبری درباره جوانان رهنمودهای پخته و حکیمانه‌ای دارد، اظهار کرد: بنا به فرموده رهبری سه ظرفیت انرژی، امید و ابتکار در جوان‌های ما هست که اگر به‌درستی هدایت شود می‌تواند منشأ خیر و برکت فراوانی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با بیان اینکه ما از مراحل تأسیس، تثبیت و صدور انقلاب عبور کرده‌ایم، افزود: امروز باید همت بلندی به نام تمدن سازی را مدنظر داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه باید موضع‌گیری دانشگاه‌های ما به سمت این قله بلند باشد، اضافه کرد: همه باید تلاش کرده و زیرساخت‌های تمدن اسلامی را مهیا کنیم و در این زمینه بیانیه گام دوم انقلاب سرلوحه کار باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: باید با کمک رهبر حکیم و ملت رشید بسترهای تمدن سازی را فراهم کرده و با این تمدن سازی مقدمه تمدن جهانی امام عصر (عج) را فراهم کنیم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات