۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۶۰۲۹۰۷
مدیرکل معیشت و توانمندسازی مرکز خدمات:

طلاب فرماندهی جبهه جهادگری در مناطق سیل زده را به عهده گرفته‌اند

طلاب فرماندهی جبهه جهادگری در مناطق سیل زده را به عهده گرفته‌اند
حجت الاسلام علائیان با بیان این که طلاب در تمامی مناطق سیل زده حاضر هستند بر برگزاری دوره های امداد و نجات برای طلاب تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین علائیان در گفت و گویی بیان کرد: پس از وقوع سیل در برخی استان‌های کشور، مرکز خدمات حوزه پا به پای دیگر نهادهای پشتیبان برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان حضور پررنگی داشت.

وی بیان کرد: به‌منظور جمع‌آوری کمک‌های نقدی طلاب و روحانیان و خانواده‌های آنان شماره حساب و کارتی به نام مشارکت نورانی از سوی مرکز خدمات اعلام شد و همچنین ساختمان‌های مرکز خدمات در سراسر کشور به محل جمع‌آوری کمک‌های غیر نقدی مردم تبدیل شدند.

مدیرکل معیشت و توانمندسازی مرکز خدمات گفت: رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه شخصاً در مناطق سیل‌زده استان‌های گلستان و مازندران حضور پیدا کردند و در جریان مشکلات مردم این مناطق قرار گرفتند و پس از آن با تشکیل ستاد حوادث غیر مترقبه در مرکز خدمات، مدیران و کارکنان این مرکز را مکلف کردند تا برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

وی تصریح کرد: به امر رئیس مرکز خدمات مقرر شد به منظور بررسی میدانی شرایط، سرکشی به گروه‌های جهادی طلاب و همچنین رصد برنامه‌های مرکز خدمات، نماینده‌ای از سوی مرکز در این استان‌ها حضور پیدا کند و بنده هم به نیابت از رئیس مرکز در استان‌های لرستان و خوزستان خدمت عزیزان رسیدم.

حجت الاسلام و المسلمین علائیان گفت: در ابتدای ورود به استان لرستان، جلسه‌ای با شورای نهادهای حوزوی این استان برگزار شد و ضمن ابلاغ سلام رئیس مرکز خدمات، مصوبات ستاد بحران حوزه‌های علمیه به عزیزانمان در استان ابلاغ شد.

وی عنوان کرد: در استان لرستان به دلیل وجود برخی مناطق صعب‌العبور، پیچیدگی بیشتری وجود دارد و برخی راه‌های ارتباطی مسدود است. سیل خسارت‌های بسیاری به مناطق مسکونی و زراعی مردم وارد کرده است و بسیاری از مردم زمین کشاورزی و وسایل زندگیشان را از دست داده‌اند.

مدیرکل معیشت و توانمندسازی مرکز خدمات گفت: در ابتدای وقوع سیل مواردی مانند مواد غذایی، آب و اقلام بهداشتی در این مناطق مورد نیاز بود ولی الحمدالله با توجه به اشاره‌ای که مدیرکل هلال‌احمر داشتند نیاز به مواد غذایی کمتر است و امروز اولویت‌ها در این مناطق آب، پوشاک و اقلام بهداشتی هستند.

وی افزود: گروه‌های جهادی طلاب و روحانیان به خوبی در این مناطق به ویژه در شهرهای پلدختر و روستاهای اطراف آن حضور دارند؛ ارتباط بسیار عاطفی و خوبی بین روحانیان و مردم برقرار شده است و این گروه‌ها در حال رفع مشکلات مردم سیل‌زده هستند.

حجت الاسلام و المسلمین علائیان گفت: باید توجه شود که بسیاری از مردم خانه‌های خود را از دست داده‌اند و نیاز است پس از رفع این مشکلات، برای ساخت خانه‌هایی امن برای آنان تصمیم‌گیری شود و نهادهای دولتی حضور چشمگیرتری داشته باشند و مردم را در این مصیبت یاری کنند و مرهمی برای آلام سیل‌زدگان باشند.

وی بیان کرد: در استان خوزستان حجم آب بسیار زیاد است ولی مردم و گروه‌های جهادی با ایجاد سیل بندهایی در بخش‌های مختلف توانسته‌اند از نفوذ آب به داخل منازل تا حدودی جلوگیری کنند.
مدیرکل معیشت و توانمندسازی مرکز خدمات گفت: به دلیل حجم بسیار زیاد آب، بخشی از روستاها و زمین‌های کشاورزی زیر آب رفته است و مردم هم در کمپ‌ها استقرار پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: در استان خوزستان مواد غذایی، لوازم بهداشتی و آب موردنیاز است و با توجه به اینکه در این استان‌ هوا زودتر گرم می‌شود لازم است هرچه سریعتر سر و سامانی به این وضعیت داده شود.

حجت الاسلام و المسلمین علائیان گفت: تقاضای ما از طلاب عزیز این است که کمک‌های نقدی خود را برای حمایت از سیل‌زدگان به شماره حساب مشارکت نورانی مرکز خدمات واریز کنند و کمک‌های غیر نقدی را نیز به مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در تمامی استان تحویل دهند تا همکاران ما این اقلام را هرچه سریع‌تر به دست سیل‌زدگان برسانند.

تنها اقلام موردنیاز برای کمک به سیل‌زدگان ارسال شود

وی ابراز کرد: از تمامی کسانی که می‌خواهند به سیل‌زدگان کمک کنند درخواست می‌کنم اقلامی را که در این مناطق موردنیاز است تهیه کرده و به ستادهای جمع‌آوری کمک‌های مردمی تحویل دهند و از تحویل اقلامی که موردنیاز نیست خودداری کنند.

مدیرکل معیشت و توانمندسازی مرکز خدمات گفت: تاکنون دو محموله از اقلام جمع‌آوری شده و همچنین اقلام خریداری شده از کمک‌های نقدی مردم به استان گلستان ارسال شده است و در روزهای گذشته نیز دو محموله از استان‌های کرمانشاه و گیلان به استان خوزستان ارسال شدند.

طلاب فرماندهی جبهه جهادگری را به عهده گرفته‌اند

وی بیان کرد: طلاب در خوزستان و لرستان با حضورشان فرماندهی جبهه جهادگری را به عهده گرفته‌اند و در هر نقطه‌ای که حضور پیدا می‌کردیم طلاب جهادگر در حال خدمت‌رسانی به مردم بودند.

حجت الاسلام و المسلمین علائیان گفت: نیاز است در حوزه به این امر توجه داشته باشیم که طلاب با حضور در دوره‌های امداد و نجات هلال‌احمر با این فعالیت‌ها آشنا شوند تا در چنین بحران‌هایی علاوه بر خدمات تبلیغی، نسبت به امدادرسانی هم تجربه کافی داشته باشند.

وی افزود: روز گذشته جلسه‌ای با ستاد حوادث غیرمترقبه مرکز خدمات برگزار شد و گزارشی از هر دو استان سیل‌زده ارائه و برای هزینه کرد مبالغ و اعزام گروه‌های جهادی تصمیم‌گیری شد./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات