۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۶۰۲۹۱۵

استقرار ایستگاه‌های سیار کتابخانه‌ای در اردوگاه‌های سیل زدگان

استقرار ایستگاه‌های سیار کتابخانه‌ای در اردوگاه‌های سیل زدگان
کوهی رستمی از استقرار ۵ ایستگاه سیار کتابخانه‌ای در قالب کاروان بهار مهربانی در مناطق سیل زده خبر داد.
منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، عنوان داشت: گفت: با هماهنگی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مشارکت معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کشور، ۹ استان (تهران، البرز، اصفهان، کرمان، فارس، بوشهر، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد) به عنوان استان‌های معین خوزستان معرفی شدند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی برای سیل زدگان اظهار داشت: در این باره، ۵ ایستگاه سیار کتابخانه‌ای در قالب کاروان بهار مهربانی  و با امکاناتی همچون کتاب و اسباب بازی، ویژه کودکان سیل زده در اردوگاه‌ها تدارک دیده شده و به اجرای برنامه‌های فرهنگی از قبیل قصه گویی، بازی‌های جمعی، نمایش فیلم  و اهداء کتاب پرداخته می‌شود.

کوهی رستمی با بیان اینکه کاروان در بدو ورود مورد استقبال کتابداران شهرستان اندیمشک و شوش قرار گرفت، تصریح کرد: نخستین کاروان بهار مهربانی از استان کرمانشاه به خوزستان آمده و در شوش و شوشتر و دزفول مستقر شد و فعالیت فرهنگی خود را با حضور کتابدارن شهرستان‌های معین  در شوش و شوشتر آغاز کرد.

این مقام مسؤول ادامه داد: در روز‌های آینده، ۴ ایستگاه سیار از استان‌های تهران و البرز وارد استان خواهد شد و در اردوگاه‌های سیل زدگان در استان آغاز به کار خواهند کرد.

وی در پایان گفت: کاروان‌ها در ۵ گروه کاروان بهار مهربانی برای پوشش شهرستان شوش و شوشتر، اهواز، باوی و شادگان، هویزه، حمیدیه و دشت آزادگان دسته بندی شده است./۹۴۵۶/د102/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات