۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۶۰۲۹۴۳
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

نخبه پروری در حوزه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد

نخبه پروری در حوزه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد
حجت الاسلام لائینی با بیان این که نخبه پروری در حوزه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: پرورش طلاب نخبه و مهذب جایگاه حوزه را در جامعه اسلامی ارتقا خواهد بخشید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با تبریک ایام شعبانیه و در پیش بودن میلاد با سعادت حضرت ولی عصر (عج) بر ضرورت بهره گیری حداکثری از فضیلت‌های ماه شعبان از سوی طلاب تأکید کرد.
 
وی با بیان این که ماه شعبان به عنوان ماه شادی اهل بیت (ع) از جایگاه و ارزش معنوی بسیار بالایی برخوردار است، افزود: از دست دادن این لحظه‌های معنوی از سوی طلاب با خسارت‌های بسیاری همراه خواهد بود.
 
حجت الاسلام لائینی در بخش دیگری از سخنان خود مهم‌ترین وظیفه طلاب حوزه را آموختن علم دین دانست و گفت: طلبه باید در کنار علم آموزی به مسائل معنوی نیز توجه ویژه داشته باشند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که در طول تاریخ، مسائل تربیتی و اخلاقی همواره در رأس فعالیت‌های حوزه قرار داشته است، افزود: طلبه باید در کنار علم آموزی، توجه به اخلاق و معنویت را نیز سرلوحه همه برنامه‌های خود قرار دهد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تأکید علما و مراجع دینی به رعایت زی طلبگی همان توجه به مباحث مهم اخلاقی، تربیتی و معنوی در حوزه است، خاطرنشان کرد: طلبه با اخلاق و معنویت می‌تواند جایگاه خود را در جامعه هر روز ارتقاء بخشد.
 
حجت الاسلام لائینی با بیان این که عالم بی عمل اثر وجودی برای جامعه نخواهد داشت، تصریح کرد: یک طلبه باید در عمل ثابت کند که سرباز حضرت ولی عصر (عج) و پیرو مکتب اهل بیت (ع) است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مباحث اخلاقی در حوزه نباید به هیچ عنوان مورد بی توجهی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: اخلاق و تربیت باید در رأس همه برنامه‌های قرار گیرد، چون چشم انداز امروز حوزه تربیت و پرورش طلاب مهذب است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که نخبه پروری در حوزه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: پرورش طلاب نخبه و مهذب جایگاه حوزه را در جامعه اسلامی ارتقاء خواهد بخشید.
 
مسؤول مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با تأکید براین که نیاز‌های امروز جامعه با گذشته متفاوت است و حوزه نیز بر همین اساس باید تلاش کند داشته‌های علمی خود را همگام با تغییرات جامعه به روز رسانی کند، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های علمی در حوزه باید به گونه‌ای دنبال شود تا همواره شاهد جهش‌های علمی در این مرکز مهم آموزشی جامعه اسلامی باشیم./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات