۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۶۰۲۹۴۴

شیخ طریقت بکتاشیه جهان، بارگاه امام حسین را نورانی توصیف کرد

شیخ طریقت بکتاشیه جهان، بارگاه امام حسین را نورانی توصیف کرد
شیخ طریقت بکتاشیه جهان، عراق را یک کشور پیشرفته و بارگاه مطهر امام حسین (ع) را نورانی توصیف کرد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، «بابا موندی» شیخ المشایخ طریقت بکتاشیه جهان از کشور آلبانی طی سخنانی در مراسم اختتامیه پانزدهمین همایش بین المللی و فرهنگی «بهار شهادت» که در صحن مطهر امام حسین (علیه السلام) در کربلا معلا برگزار شد، گفت: بارگاه مطهر سید الشهدا (علیه السلام) نورانی و عراق یک کشور پیشرفته است.

وی افزود: آموزه های علما و استادان گرامی ما مبنی بر عقش به اهل بیت (علیهم السلام) باقی خواهند ماند و ان شاء الله روز به روز افزایش خواهد یافت.

«بابا موندی» تصریح کرد: طریقت بکتاشیه، دائما در زمینه نشر عشق به اهل بیت (علیهم السلام) و صلح جهانی تلاش می کند و ما در کشور آلبانی در کنار دیگر پیروان ادیان و مذاهب به صورت مسالمت آمیز زندگی می کنیم.

وی در پایان بیان کرد: از آستان مقدس حسینی و عباسی، علما عراق و کشورهای که در این همایش حضور داشتند، تقدیر و تشکر می کنم و از خداوند متعال برای انان سلامتی را مسالت دارد.

لازم به ذکر است، جشنواره بین‌المللی سالانه «بهارشهادت» به مناسبت اعیاد شعبانیه و به همت دو آستان مقدس حسینی و عباسی در کربلا برگزار می‌شود و محافل انس با قرآن، جلسات پژوهشی، شب شعر، محافل ادبی، فعالیت‌های فرهنگی و برپایی نمایشگاه کتاب از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

ارسال نظرات