۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۶۰۲۹۷۰
آیت‌الله ری شهری:

عمل صالح توفیق الهی است

عمل صالح توفیق الهی است
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نیت نیکو انسان را به کمال می رساند، گفت: انجام عمل صالح توفیق الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در نخستین جلسه درس خارج سال جدید در مدرسه علمیه همین آستان مقدس گفت: امام سجاد(ع) در فرازی از دعای نورانی مکارم الاخلاق می فرمایند: توفیق کاری را به من عنایت کن تا بتوانم خودم را بسازم تا از این طریق پاکیزگی معنوی، رشد و تکامل روحی برایم ایجاد شود.

وی ادامه داد: همچنین حضرت می فرمایند: توفیق ده زبانم را اصلاح کنم؛ زبان زمینه ساز الهمان تقوا و ملحم شدن به تقوا است، در اینجا انسان از خداوند می خواهد یک گام بزرگی را در زندگی معنوی بردارد و آن این است که خداوند به او توفیق دهد تا به بالاترین مراتب انسانی برسد.

آیت‌الله ری شهری با اشاره به اینکه توفیق در مقابل خذلان است، عنوان کرد: بین دو چیز اگر هماهنگی حاصل شود به آن وفق گفته می شود و توفیق نیز از آن نشات می گیرد. انسان باید از خداوند بخواهد در انجام کارهای خیر عطا به او توفیق عطا کند و او را از کارهای خذلان باز دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انسان باید با انجام کارهای خیر می تواند به آن مقصد مورد نظر دست یابد، توفیق برای انسان در رسیدن به کمالات نفسانی یک اصل و پایه است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: در روایت دارد همانطور که جسم از سایه خود جدا نمی شود دین و توفیق نیز از هم جدا نمی شوند و انسان بدون یاری خداوند کاری از پیش نمی برد.

وی افزود: اگر کسی توفیق پیدا کند می تواند کار خیر انجام دهد کسی که نیت نیکو داشته باشد آن نیت نیکو در پی انگیزه نیکو خواهد بود بنابراین انگیزه انسان در رسیدن به کمال باید نیکو شود اینکه خداوند بخواهد به انسان چیزی بدهد به اندازه همان نیت و انگیزه اوست.

آیت‌الله ری شهری در پایان خاطرنشان کرد: هیچ راهبری مانند توفیق نیست توفیق انسان را در مسیر رسیدن به مقصد قرار می دهد و توفیق ریشه در نیت و انگیزه دارد؛ بنابراین هر کار خیری زمینه ساز کارهای خیر بیشتر است تا انسان به کمال برسد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات