۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۶۰۲۹۸۰
یادداشت؛

خارج از کنترل

خارج از کنترل
ما انقلابمان را از صفر شروع کردیم و برخلاف تصور و تخیل روشنفکرانه‌ای که معتقد است همه انقلاب‌ها فرزندان خود را می‌خورند و مرگ انقلاب در انقلاب است.
به گزارش خبرگزاری رسا، شعبان است و ماه رسول مهربان خدا. ماهی باشکوه و معظم؛ و پر از موالید مبارکی که هرکدام به تنهایی برای هدایت بشریت کافی‌اند. شعبان است و ماه رحمت و مغفرت و کسب آمادگی برای حضور در ماه بزرگ رمضان که ماه میهمانی خداست.
 
شعبان است و ماهی که بهار صلوات است؛ و این بهار با بهار پر برکت طبیعت هماهنگ است و همزاد. هیچ مصیبتی و ناگواری نباید لبخند حلول این ماه مبارک و حضور او میان ما را مکدر کند. ماه ماه جشن است و سرور و شادی. ماه بی‌وفات بزرگان دین و ماهی که باید در آن تمرین بندگی کنیم و اطاعت. ماه مناجات شعبانیه و خلوت خود با خدا.
 
«.. خدایا دعایم را بشنو وقتی که تو را می‌خوانم و به من توجه کن آنگاه که با تو مناجات می‌کنم. من به سوی تو گریختم و با درماندگی در مقابلت ایستاده‌ام. خدایا فزونی و کاستی و سود و زیانم به دست توست. از خشم و غضبت به تو پناه می‌برم. درحالی‌که بر وجودم، حسن اعتماد به تو سایه افکنده، مقابلت ایستاده‌ام. خدایا! کمال جدایى از مخلوقات را، براى رسیدن کامل به خودت به من ارزانى کن. من که نه قدرتی بر دفعى از خودم دارم، و نه بر نفع خویش مالکم....» ۱

«ما انقلابمان را از صفر شروع کردیم» ۲. نه اینکه از صفر یکی یکی بالا برویم، نه. دوتا می‌رفتیم و یکی ما را عقب می‌کشاندند. ده تا می‌رفتیم و دوباره پنج تا ما را عقب می‌کشیدند. سه باره و چهار باره و... و تا امروز که چهل‌ساله‌ایم صد‌ها بار زمین خوردیم و بلند شدیم و به قله نگه کردیم و امروز دیگر در صد و هزار نمانده‌ایم. ابرقدرتیم و تأثیرگذار در معادلات مهم جهان. کابوس صهیونیم و روابط با ایران جزء برنامه‌های انتخاباتی در آمریکا. دغدغه دشمنانیم و «زلزله‌ای برای فرعون‌های در بسترِ راحت آرمیده» ۳.
 
بسیاری از بزرگان کفر و اولیاء شیطان، آرزوی سقوط جمهوری اسلامی را به گور بردند و در مقابل اینان، میلیون‌ها نفر چشم امیدشان ایران است. ایران الگوی آنان و مردمش مورد غبطه آنهاست. شعار ایران شعارشان و راهش مرامشان. مردم ایران اوج وابستگی و خفت دوران پهلوی را چنان عوض کردند که حسنین هیکل گفت «ایرانی‌ها دو بار به مدیترانه آمدند. بار اول در دوره هخامنشیان و با زور اسلحه و قوای نظامی که، چون فقط سرزمین‌ها را تسخیر کرده بودند دوام زیادی نیاوردند، و بار دوم در دوران انقلاب اسلامی، این دفعه اما، ماندگارند زیرا، بر دل‌ها حکومت می‌کنند».

هرچند که شاه می‌گفت «جزیره ثبات است و پرقدرت» و می‌گفتند «ژاندارم منطقه است»، ولی در جنگ تحمیلی، ایران حتی سیم خاردار هم نداشت و به ما هم نمی‌دادند. ولی «اگر آن روز، مشکل غرب جلوگیری از خرید تسلیحات ابتدایی برای ایران بود، امروز مشکلش جلوگیری از انتقال سلاح‌های پیشرفته ایرانی به نیرو‌های مقاومت است» ۴ و نمی‌توانند. مردم در انقلابشان با آمریکا دست به یقه شدند و در جنگ تحمیلی، ابرقدرت شرق و قدرت‌های جهان هم به کدخدا، اضافه شدند.
 
حدود ۴۰ کشور به صدام کمک کردند و ما تنها بودیم، ولی پیروز شدیم و انقلابمان زاد و ولد کرد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هسته‌های مقاومت در افغانستان و پاکستان و عراق و سوریه و یمن و بحرین و لبنان و فلسطین و... را تشکیل داد و آن‌ها هم با نام خدا سلاح بلند کردند و امروز در نام و نشان، خود را مقلدان خمینی و سربازان خامنه‌ای می‌دانند و جمعی از آنان در سوریه پا بر خرخره اسرائیل گذاشته‌اند و گروهی دیگر در یمن، گاوسعود شیرده را در گِل تپانده‌اند و گروه‌های دیگری، گوش به فرمان و رو به دشمن خلاصی ماشه می‌گیرند.

اگر دهه ۶۰ در ازای دادن ۵-۶ موشک برایمان شرط می‌گذاشتند، در دهه هشتاد می‌گویند آن موشکی که حزب‌الله لبنان با آن ناو پیشرفته اسرائیل را، آهن‌پاره کرد، ایرانی بود. در دهه نود نیز موشک‌های نقطه‌زن سپاه، برخی از سران ضدانقلاب و داعش را در آن سوی مرز‌ها به جهنم فرستاد.
 
اگر در دوران دفاع مقدس، ما برای خرید موشکی که با آن بتوانیم از مردم خود دفاع کنیم، باید به کشور‌ها التماس می‌کردیم، امروز شهر‌های موشکی زیرزمینی سپاه، تأمین‌کننده امنیت مردمانمان است. اگر در اول انقلاب، مردم، آمریکا را از ایران بیرون کردند، امروز به دنبال بیرون کردن آمریکا از منطقه‌ایم. حرف درستی است که گفتند سیاست نابخردانه بوش، افغانستان را به ایران هدیه داد و اوباما عراق را تقدیم ایران کرد و ترامپ نیز سوریه را برایش وانهاد.
 
آمریکا در این ۱۷ سال شرارت اخیرش در منطقه، بیش از هفت تریلیون دلار هزینه کرد و صد‌ها جنازه روی دست مردمانش گذاشت و رئیس‌جمهورش، اکنون مثل دزدان ترسو، شبانه به عراق می‌رود و مسئولین ارشد عراق نیز حاضر به ملاقاتش نمی‌شوند، ولی ایران با حکومت بر قلب‌ها، روزانه و سربلند، مسئولینش را به عراق می‌فرستد و مسئولین آن‌ها استقبال می‌کنند.

اگر در سال ۶۷، آمریکای خبیث، هواپیمای ایرانی را در آسمان هدف موشک قرار می‌دهد و ۲۹۰ بی‌گناه را به شهادت رساند، امروز ناو‌های آمریکایی باید با زبان فارسی، به سؤالات پاسداران قایق‌نشین پاسخ دهند تا اجازه حرکت بگیرند. اگر زمانی سران آمریکا و شوروی و انگلیس بدون اطلاع به ایران می‌آمدند و جلسه می‌گذاشتند و شاه ایران را به حساب نمی‌آوردند، امروز، فرمانده سپاه قدس، رئیس‌جمهور سوریه را با عزت و احترام و سلامت، از میان گله گله گرگ تروریست کمین نشسته عبور می‌دهد و به دیدار رهبر انقلاب می‌رساند و حتی نزدیک‌ترین افراد هم باخبر نمی‌شوند چه رسد به موش‌های جاسوس و نفوذی سرویس‌های دشمن در کشور و منطقه؛ و این نشانه‌ای از قدرت امروز سپاه ایران است که به نام ذوالفقار بر سینه سردارش نشسته است.

ما انقلابمان را از صفر شروع کردیم و برخلاف تصور و تخیل روشنفکرانه‌ای که معتقد است همه انقلاب‌ها فرزندان خود را می‌خورند و مرگ انقلاب در انقلاب است، انقلاب اسلامی ایران، انقلابیونی را از نو آفرید و به‌وجود آورد و به کار گرفت و کار اصلی کشور را به آن‌ها سپرد. وگرنه با مدیرانی که در ظاهر تنها نام مردم می‌برند و در اصل آبرویشان را می‌برند، نمی‌شد امور کشور را به سامان برد.
 
کار اصلی انقلاب به دوش همان مردمان مؤمن انقلابی بود که در سپاه و بسیج جمع شده بودند و مؤمنین دیگر را در ادارات و سازمان‌های دیگر، همدل و همداستان انقلاب کرده بودند. مبادا گمان شود که کار انقلاب با امثال لیبرال‌ها، متحجرین، منحرفین، غربزده‌ها و ارادتمندان به آمریکا و اروپا سامان می‌گرفت؛ که اگر این‌گونه بود، امروز وضعمان نباید این‌گونه می‌بود «اگر بی‌توجّهی به شعار‌های انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در برهه‌هایی از تاریخ چهل‌ساله نمی‌بود -که متأسّفانه بود و خسارت‌بار هم بود- بی‌شک دستاورد‌های انقلاب از این بسی بیشتر و کشور در مسیر رسیدن به آرمان‌های بزرگ بسی جلوتر بود و بسیاری از مشکلات کنونی وجود نمی‌داشت.» ۵

به این دلیل است که مدیران دوتابعیتی، یا اهل استعفا، یا استراحت مزمن، یا اهل سفر به فرنگ، یا نجومی‌بگیر، و یا روشنفکرانی که چشم می‌بندند و چو ایران نباشد تن من مباد می‌گویند، و آنان‌که اول و آخر سخنشان هخامنش و داریوش و کوروش است و در غرب برای باستانِ ایران، مویه می‌کنند را نه در جنگ می‌بینیم و نه در زلزله سرپل می‌بینیم و نه در سیل لرستان و گلستان و خوزستان. آن‌ها ایرانیان آکواریومی هستند که به آنان امیدی نیست و میلیارد میلیارد آن‌ها برای دشمنان ایران، مهم نیست، ولی حتی یک پاسدار برای آنان خار در چشم است و غیرقابل قبول.
 
دشمنان و سمپات‌ها، تمام سابقه علمی غرب را به بی‌آبرویی می‌کشند تا بگویند مقصر آلودگی هوا، موفق نشدن برجام، زلزله سرپل، سیلاب اخیر و تمام اتفاقاتی که از این بعد ممکن است پیش بیاید یا نیاید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. استدلال‌های دو سال اخیر نتانیاهو در سازمان ملل را به یاد بیاورید، آن‌ها که سال‌ها علم و عقل اسرائیلی و عقل آن‌ها را به رخ ما می‌کشیدند کجا هستند؟ ادبیات دلقکانه رؤسای آمریکا را ببینید، آن‌ها که سروته حرفشان کدخدا بود، کجا رفتند؟

امروز از جهاتی اثبات حقانیت جمهوری اسلامی و مخصوصاً پیشانی نورانی آن یعنی سپاه پاسدارانش و نیز رذالت و خباثت آمریکا و صهیون، سخت نیست. کمی عقل می‌خواهد و نیز مرور گفتار و رفتار رؤسای آمریکا و اسرائیل. آمریکا که خود معترف به زاییدن توله مار داعش و النصره و... است و آل‌سعود به پشتیبانی او، گوشت کباب‌شده مردمان یمن را از استخوان جدا می‌کند و اسرائیل گوشت کودکان فلسطین را به دندان می‌کشد.
 
به پشتیبانی کدخدا در میانمار مسلمانان را زنده زنده می‌سوزانند و صد‌ها افغان بی‌گناه را بمباران می‌کنند و کودکان را جدای از مادران، در قفس نگهداری می‌کنند و در خود آمریکا دیویدیان را زنده زنده جزغاله کرده و ده‌ها هزار ژاپنی را در هیروشیما و ناکازاکی برشته کرده‌اند و؛ و همین جانیان سادیسمی و وقیح، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تروریست می‌دانند و نمی‌دانند اگر آنها، سپاه را تروریست ندانند باید در حقانیت سپاه شک کرد. سپاه پاسداران که در تمام این چهل سال، یار صادق و خادم مردم و انقلاب بوده و دست دولت دائماً روی شانه‌اش بوده، پاک است و پاکی همیشه دشمنانی دارد و اصلاً مگر می‌شود ترامپ قمارباز با آن سروشکلش، دشمن خوبان نباشد؟ سیل شایعات و تهمت‌ها به سوی سپاه از جانب دوستان نادان و دشمنان بعید نیست چراکه موتور پیشران انقلاب است و ستون محکم و مطمئن کشور و سینه پاسدار، سرای امید مردم آسیب‌دیده و مظلوم.

حمله تبلیغاتی آمریکا به سپاه، حمله به کانون امیدواری مردم ایران است و حمله به دستان پرزور انقلاب اسلامی که دشمنان را در سه کنج گیر انداخته است. به نعره‌های دشمن نباید نگریست، که لاف در غریبی است. به زانوی لرزانش نگاه کنید، که خود را باخته است و جگر ترکانده. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خارج از کنترل دشمنان است و سرعتش برای دشمن سرسام‌آور.
 
معادلات دشمن به هم ریخته و عقلشان زایل شده است و از شدت عصبانیت پریشان می‌گویند. نماز جمعه باشکوه همین جمعه را نگاه کنید، دلیلش چه بود؟ مجلس اصلاحاتی و اعتدالی سبزپوش را ببینید، دلیل این اتحاد چیست؟ فضای مجازی و فضای حقیقی جامعه را مرور کنید، چه کسی نام سپاه را سر زبان‌ها انداخت؟
 
جمله منسوب و جالبی است که «خدا را شکر که دشمنان ما را از احمق‌ها قرار داد» و واقعیت این است که ترامپ و نتانیاهو چه ابله باشند و چه خود را به احمقی زده باشند، سودشان برای ما بیش از نفعشان است و قسمتی از حضور باشکوه مردم در ۱۳ آبان و ۹ دی و ۲۲ بهمن و نمازجمعه‌ها و وحدت مردم به خاطر رفتار دشمنانمان است. خدا را شکر برای وحدتمان.
___________________________
۱- بخشی از مناجات شعبانیه ۲- بیانیه گام دوم ۳- بیانیه گام دوم ۴- بیانیه گام دوم ۵- بیانیه گام دوم
/۱۰۱/۹۶۹/م
محمدرضا محمودخانی
منبع: کیهان
ارسال نظرات