۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۶۰۲۹۸۴
نماینده ولی فقیه در کاشان:

رابطه مردم و روحانیت در مکتب اهل بیت محکم و ناگسستنی است

رابطه مردم و روحانیت در مکتب اهل بیت محکم و ناگسستنی است
آیت الله نمازی گفت: رابطه بین مردم و روحانیت در مکتب اهل بیت (ع) یک رابطه محکم و ناگسستنی است و حجت بر روحانیت برای نشر معارف اسلامی تمام شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی یکشنبه شب در نشست با اعضای شورا‌های مناطق ۱۵ گانه ائمه جماعات مساجد شهرستان کاشان با تبریک اعیاد شعبانیه شرایط کشور و منطقه را شرایط حساسی خواند و گفت: روحانیت در تلطیف این شرایط می‌توانند نقش موثری داشته باشند.

وی اتصال بین مردم و امام عصر را از وظایف روحانیت دانست و افزود: سلامت و عافیت جامعه توحیدی در گرو معرفت الله، معرفت النبی و معرفت به ائمه معصومین (س) و معرفت به امام زمان (عج) است.

آیت الله نمازی رسالت روحانیت را رسالت سنگینی خواند و گفت: قوت و ضعف هر امتی در گرو قوت و ضعف روحانیت آن است و روحانیت در صورتی می‌تواند رسالت اصلی خودش را انجام دهد که دارای طرح و برنامه و تشکیلات باشد.

وی راندمان و کمیت و کیفیت فعالیت‌های انفرادی را نسبت به فعالیت جمعی و گروهی اندک خواند و افزود: اسلام دین فردی نیست و دین جمعی است و انزوا و حاشیه نشینی و کناره گیری امت و جامعه در اسلام مورد تأیید و پسندیده نیست.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: شرایط ما شرایط حساسی است و مردم بیش از هر زمان دیگری نیازمند هدایت و تعلیم و تربیت و توجیه و بیان معارف اسلامی هستند.

آیت الله نمازی ابراز کرد: اگر روحانیت این هنر را داشته باشد که بتواند نسل جوان جامعه را به گونه‌ای پرورش دهد که به معرف الله برسد دنیا نخواهد توانست جوان ایران را فریب دهد، چرا که آنچه مزاحم بندگی انسان است حب به دنیا است و آنچه سبب نجات انسان است معرفت الله است.

به گفته وی روحانیت نقش اصلی را در هدایت انسان‌ها و انقلاب اسلامی دارد و حضور خودکار مردم در برنامه‌های ملی و مذهبی و ارتباط مردم با روحانیت ظرفیت بزرگ و یکی از برکات مکتب اهل بیت (ع) است که در هیچیک از ادیان دیگر چنین ارتباطی بین مردم و روحانی دینی وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: در مکتب اهل بیت (ع) رابطه بین مردم و روحانیت یک رابطه و پیوند محکم و ناگسستنی است، بنابراین حجت بر روحانیت تمام شده است تا از ظرفیت جوان‌ها در مساجد و برنامه‌های مذهبی مساجد و اعتکاف و راهپیمایی و مسابقات قرآنی نهایت استفاده را ببرند.

آیت الله نمازی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران و روحانیت به عنوان قطب و مقتدای مسلمانان جهان محسوب می‌شود که روحانیت باید از این فرصت و ظرفیتی که در اختیارش قرار دارد در جهت ترویج مکتب اهل بیت (ع) و نزدیکی قلوب انسان‌ها به معرفت الله بیشترین بهره برداری را داشته باشد.

وی اسلام را دارای دو رکن امامت و امت دانست و با اشاره به اینکه این دو رکن اساسی به لحاظ سیاسی تا زمانی که با هم متحد باشند دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، اظهار داشت: فاجعه و مصیبت زمانی آغاز خواهد شد که دشمن این دو رکن را از یکدیگر جدا کند./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات